Byta träns mellan dressyren och hoppningen.

ibiza

Trådstartare
Jag har en fråga angående hur man byter träns mellan dressyren och hoppningen. För man får väll inte ta av tränset för att sätta på det andra, då står ju hästen utan träns ett litet tag och det är väl inte tillåtet på tävlingsplats.:bow:

Sv: Byta träns mellan dressyren och hoppningen.

Vet inte hur man borde göra men jag byter snabbt o lätt utanför trailern känns lite bökigt o behöva plocka in hästen i trailern emellan. Men som sagt vet inte hur man SKA göra.

jag byte också uatnför, men många i eliten vet jag rider i samma träns och byte kanske bara bett på det..

Om jag inte har samma träns byter jag snabbt utanför transporten. Jag har aldrig varit med om att någon klagat iaf. Men om man har en lättlastad häst som inte gärna står still utanför transporten kan man ju lasta in snabbt och byta där...

Jag bytte alltid träns utanför transporten snabbt som attan samtidigt som jag bytte sadel.

Vi byter på lämpligt ställe, hittills aldrig i transporten. Cinna står stilla ändå, hittills iaf ;)

Jag byter direkt när jag kommer från dressyrbanan. Går inte in i transporten, känns otroligt bökigt och slöseri med tid (även om hästen är lättlastad). Jag tycker ändå man har så kort tid på sig mellan hoppning och dressyr. :)
Har nog inte sett någon som lastat för att tränsa, alla byter träns utanför, man släpper ju inte hästen lös utan låter tygeln från dressyrtränset hänga kvar över halsen.

du har rätt i att det nog inte ät tillåtet, men.....

jag är också lite olalig isåfall :angel: har aldrig lastat i hästen för att byta, det har skett på lämpligt ställe utanför :)

förrasäsongen hade jag samma träns i hoppningen och dressyren. Men nu har jag skaffat en svart dressyrsadel (hoppsadeln är brun) så då blir det till att byta, men ponnyn är snäll så det gör jag utanför transporten :) annrs hinner man nog knappt :smirk:

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 377
Senast: Nevermind
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 229
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: Sootie
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna