Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens två hästar. Min går ihop med de ena stoet och ponnyn går själv. Hagarna är ganska små och nu är de väldigt leriga. Min häst har börjar gnaga på staketet för hon verkar vara uttråkad. Finns padock på gården men inte jättemycket uterittsmöjligheter. Inget ridhus hyr heller ut ridhuskort så måste alltid rida ute. Jag trivs bäst att rida ut, men de jag står hos rider nästan bara i padock eller om de väl rider ut så vill de oftast rida själv. Jag tycker de är tråkigt att komma till ett tomt stall och att alltid rida ut ensam. Sen tycker jag synd om hästen som stod på lösdrift med stora hagar innan hon kom till mig och nu är hon instängd i en liten lerig hage. Hon rids 5 dagar i veckan ca så hon är aktiverad men känns som de dagarna hon vilar så vill hon bara komma in för hon är så uttråkad i hagen. Har tittat på lite stall runt omkring men priserna blir ca 2000 kr dyrare. Men har ett ställe som är ca 13 min körväg där de är mestadels lösdrigt men under vintern står de på box men de är stora hagar. Jag vet inte varför men jag känner mig dum mot stallägaren att byta stall då jag även hyr lägenhet. Men jag vill egentligen vara i ett stall med mer gemenskap och att man har någon att rida med. Är också väldigt bekvämt att ha hästen hemma och sparar ju på den tiden. Hur hade ni gjort i min sits? Tänker jag på hästens bästa så är de ju att flytta för att få större hagar. Men för min egen bekvämlighet är de att stå kvar.