Har ett riktigt dilemma och måste bestämma mig efter sommaren. En vän till mig ska skaffa stall. Vi har likadan hästhållning och våra hästar har samma behov (lättfödda). Hon vill väldigt gärna att jag blir hennes inackordering. Nackdelarna med hennes gård är att jag får 50% längre till stallet samt att ridvägarna är betydligt sämre än i stallet jag står i nu.
I övrigt är allt bättre, längre utevistelse och hö anpassat för våra diet-hästar Det jag hänger upp mig mest på är ridvägarna. Det är i stort sett bara en väg som senare delar sig i två och man får rida på en väg som går jämte en 90-väg. Tror de kommer ta cirka 40 minuter att rida fram och tillbaka. Ridbana kommer att anläggas, men det är inte hållbart i längden, det kommer jag tröttna på snabbt.
Hur hade ni gjort?
I övrigt är allt bättre, längre utevistelse och hö anpassat för våra diet-hästar Det jag hänger upp mig mest på är ridvägarna. Det är i stort sett bara en väg som senare delar sig i två och man får rida på en väg som går jämte en 90-väg. Tror de kommer ta cirka 40 minuter att rida fram och tillbaka. Ridbana kommer att anläggas, men det är inte hållbart i längden, det kommer jag tröttna på snabbt.
Hur hade ni gjort?