Byta namn?

T

Thornbird

När jag köpte mitt sto frågade uppfödaren/säljaren om jag ville byta namn på henne, eftersom hon inte var färdigregistrerad än så fanns alltså möjligheten.
Det var dock snart tre månader sedan, men hon är fortfarande inte färdigregistrerad, så jag började fundera lite nu på om det fortfarande finns möjlighet att ändra namn. Hur lång tid tar det att registrera QH, och hur länge har man möjlighet att ändra namn?

Och frågan är om jag vill göra det, och i så fall vad hon ska heta.

Hon heter (för tillfället) Gators Cyberdream och är:
e. Gators Dirty Larry
u. Bueno Sonny Deelight
ue. Nijomi Sonny Reb

Tycker ni nuvarande namnet är bra, eller har ni några förslag på andra namn? :bump:

Jag själv har funderat på t.ex. Gators Dirty Deelight (men det kan ju vara upptaget, och kanske kan tolkas lite snuskigt)... :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Byta namn?

Ja, det var fina förslag! :)
Men jag har ju ingen aning om hur Nijomi ska uttalas...
Man vill ju kunna uttala sin hästs namn :D

Så länge inte hästen är visad på en AQHA show, har du möjlighet att byta namn utan problem. :)

Gators Deelight kanske, mindre snuskigt... :D

håller med!!! hon har ett super fint namn tycker jag :laugh:

Tell me about it!
Jag har vrickat tungan i en vecka.. Men har fortfarande inte kommit på nått som 'duger' .. (Höga krav, oooh jaa!)

Klart man är kräsen, det är ju för tusan det finaste man har som ska bära namnet sedan, man vill ju att det ska höras vilken otrolig häst det är. :D:cool:

Nijomi's Dream kanske, nej jag bara lekte med namnen. men alla namnen var bra, det är så svårt att fixa med namn, det är ju ens käraste som skall ha det.

Ok, ja jag tror hon får ha kvar sitt namn. Skulle nog ändå kännas konstigt att byta nu. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: MML
·
Äldre Jag har min pappas efternamn, A****. 2007 gifte han om sig med en kvinna, men de båda behöll sina efternamn som de hade innan vigseln...
Svar
15
· Visningar
1 705
Senast: Singoalla
·
Avel Jag har ju betäckt mitt sto. Mitt sto är en Brandenburger, registrerad i det förbundet i Tyskland. Till min stora förvåning verkade min...
Svar
7
· Visningar
2 137
Senast: Bubbla
·
T
Western ... min nya stjärna Gators Cyberdream! :love: Vi hämtade henne i Strängnäs igår. Hon hade åkt ända från Trollhättan så vi övernattade i...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 063
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar