Byta klubb?

H

Hexo

Är det nån som vet om man får byta tävlingsklubb mitt under säsongen? :confused:
Har för mig att man måste rida i nåt lag för att få byta, men kommer inte riktigt ihåg.

Hexo

Sv: Byta klubb?

Ja det får man MEN man måste söka dispens hos svrf för detta, det krävs även skriftligt intyg från gamla + nya klubben (att det är ok att du lämnar resp. att du är medlem), och dessutom ska man betala ngn avgift till svrf åxå.

Tack för snabbt svar! Nån som har en aning vad dt kan kosta?
Hexo

Jag bytte klubb mitt i förra säsongen. Jag behövde inget intyg eller dispens eller betala ngn avgift.
Det enda jag betalade va den nya klubbens medlemsavgift.

Från förbundets hemsida:

Byte av klubb
Vilken klubb du tävlar för framgår på licensen. Där står ditt namn och den klubb du tävlar för. Du kan byta klubb vid årsskiftet utan extra kostnad. Enligt TR är det inte tillåtet att byta klubb under pågående tävlingsår. Vid särskilda skäl kan dispens beviljas efter ansökan. Du skickar in ansökan och betalar en dispensavgift på 300 kronor till pg 15 35 28-5. Du skall också ha intyg från båda ridklubbarna, den gamla att det är OK att du lämnar, den nya att du är medlem.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 756
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Cavallo
·
Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
2 035
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V