Byta hjälm efter avramling?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 4 309
Sv: Byta hjälm efter avramling?

diabla skrev:
ta den till sjukhuset och fråga om dom kan röntga den! det borde väll fungera? då borde man ju se om den är hel eller inte?

flörta med dom och säg att dumåste ju veta för annar så kan du ju skada dig och det vill dom väll inte!?

*skrattar* Den var rolig! ;)

Jag går i liknande funderingar, och undrar lite över om det är skillnad på vilket material hjälmen är gjord i. Som min plastiga Jofahjälm, den känns ju lite segare än de här stenhårda glasfiberhjälmarna.

Men jag ramlade av för ett halvår sedan och landade med ryggen in i ett träd (tur jag hade säkerhetsvästen på) och därefter tjongade huvudet in i stammen - vilket gav en smäll som kändes i skallen, trots hjälmen. Då undrar man ju om hjälmen har "förbrukats" i o m det.

Nån?

alice skrev:
Det är därför jag aldrig i mitt liv heller skulle lägga 3000.- för en hjälm, HUR mycket mode det än är. :devil: Det är löjligt! :rofl:

//Alice

Jag köpte min på H**ks för 599;- och det är "lagomt".

Oj, har du hört talas om punkt och kommatecken? Det blir jobbigt att läsa när man inte använder det.

Ett tips :idea:

Haha, ja verkligen. Har aldrig sett ett så långt meddelande utan ens ett kommatecken.

Annars känner jag att det nog är dags att byta ut min hjälm också...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag känner att jag behöver lite hjälp med mina funderingar kring min häst. Det är så att för ungefär 1 år sedan så köpte jag... 2
Svar
20
· Visningar
2 943
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 116
Senast: Jamtland
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka