Byta försäkring

Nickelodion

Trådstartare
Undrar om det är ngn som vet om man kan byta försäkringsbolag och försäkra upp en häst när man har ett veterinärintyg som är ua på böjprov men där longering inte har gjorts (pga ishalka)? Kan ett försäkringsbolag godta det? Eller måste jag göra en ny besiktning?

Har A2 nu men skulle vilja ha A1...(liv 5.000kr och vetv 30.000kr)

Sv: Byta försäkring

Kan kan man kanske men det är inte att rekommendera. Det är väldigt stor risk att vilken skada som än må hända i framtiden kommer det nya försäkringsbolaget hävda fanns innan försäkringen tecknades.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 634
Senast: bellala
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 188
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 609
Senast: vtok
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka