Byta fendrar. Svårt?

bigganl

Trådstartare
Är det svårt att byta fendrar på en westernsadel? Det ser väldigt trångd ut uppe vid bommen som de sitter runt. Fendrarna på min sadel är alldeles för korta för mina långa ben.
Vart kan man köpa lösa fendrar?

Sv: Byta fendrar. Svårt?

Har gjort det på ena sadeln och det var minst sagt krångligt. Detta var en Pullman (Steffen Breug) sadel...

Prata med en sadelmakare, eller någon som säljer westernsadlar. Dom borde kunna hjälpa dig! :)

Det bästa är nog att lämna in sadeln hos en sadelmakare för att byta dem, de har verktyg som är anpassade. Om du försöker själv är risken stor för smärre raseriutbrott..:devil: Utbytes delar kan du i regel beställa i vilken westerbutik som helst.

Min häst lyckades mot alla ods dra av ena fendern.! :) Men jag lämnade in den till en sadelmakare så han fixade iordning den!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 673
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30