MissFideli
Trådstartare
Om man behöver byta skivor, belägg och ev renovera ena oket (bak), vad kan man räkna på för pris hos verkstad ca? Märkesverkstad säger ca 4500, är det där det hamnar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter rätt rimligt om båda bromsskivor bak och renovera oket behövs.
Tycker jag låter billigt jämfört med vad en verkstad i närheten av mig ville ha för 1,5 år sedan.
Det är inte lätt att ha en åsikt om det är dyrt, rimligt eller billigt om man inte vet vilken bil det rör sig om.
Tycker det låter rimligt, varken över- eller underpris. Sen är det nog rätt ovanligt att kommersiella verkstäder renoverar kunders bromsok nuförtiden; det är ofta mer tids-/kostnadseffektivt att byta. Samma med slipning av skivor. Arbetstiden (och utrustningsbehovet) för att slipa en skiva kontra kostnaden för en ny utbytesskiva på M*konomen...
Nu hoppas jag att en märkesverkstad inte köper skivor på billighetsaffär dock.
Det gör de nog inte, men de har sannolikt ännu starkare incitament än den fristående verkstaden för att byta saker snarare än renovera. Själv har jag absolut inga problem med att använda utbytesdelar från Mekonomen eller AD. Vet inte ens om man kan kalla dem lågprisleverantörer, mer tredjepartsleverantörer.
Säkert. Men köper man delar utan märke så ska det påverka priset. På en märkesverkstad vill jag ha orginaldelar.
Varför är det viktigt med just orginaldelar?
Jag tror bilen hade mått bättre med tredjepartsdelar redan förra sommaren, än att vänta på orginaldelar tills nu. Jag tror att felet inte har börjat självläka, utan att det har istället blivit sämre av att inte åtgärdas.För att bilen fortfarande är så pass ny att jag inte vill börja plocka på annat än.
För att bilen fortfarande är så pass ny att jag inte vill börja plocka på annat än.