Byracka!! Snart skjuter jag grannen!

Sv: Byracka!! Snart skjuter jag grannen!

Jaha så var det dags igen!! Hunden skällde utanför fönstret inatt igen..Andra anmälan gjord samt att jag ringt runt till alla andra hundägare som också ringt polisen idag.

Försökte mota bort honom än en gång, men han gick till motattack!:crazy:
Skitägare som vägrar svara när jag ringer och det känns som om han jävlas med mig!

En sak har jag bestämt mig: JAG GER INTE UPP!!

Blir hunden aggressiv när du försöker mota bort honom?!:eek:

Japp han morrar och visar tänderna. Hukar sig och är stridsberedd.
Jag är ju ett hot för honom eftersom jag står emellan honom och min tik..

Det värsta i det hela är att hunden en gång varit väldigt lydig. Mannen som har honom fick honom från försvaret för att han inte klarade sista momentet för att bli minhund. Han lydde minsta kommando, men det har helt försvunnit nu eftersom ägaren inte kan ett skit om hundar och har låtit honom springa vind för våg.

Samma ägare påstod att man inte fick kastrera hanhundar och det säger ju lite om hans kunskaper..:angel:

Ojoj.....

Har du sagt åt Polisen att han är aggressiv? Det är ju farligt att ha en aggressiv hund lös! Den kan ju göra mycket skada om man har otur! Vad skulle hända om du har din tik ute när han kommer och du försöker ta in henne?!:eek: Då kan det gå riktigt illa om han börjar försvara!

Då får Du helt enkelt vara redo till i natt. Ta en tom flaska, typ ketchup eller senapsflaska. Fyll den med någon illaluktande vätska och så sprutar Du ner honom när han kommer farande. Då lär han sig att det är obehagligt att stå utanför ditt hus och ägaren har ett härligt kvällsbad för hunden att se fram emot.

Lycka till!

Spinner vidare på den idén och kanske surströmmingsspad vore något att duscha hundens kropp (utom ansiktet då) med :devil:

Har du inte lite kattpiss på flaska..?? Det om något stinker ju! Surströmming har jag aldrig kännt lukten av men jag har hört att det inte är alltför mysig "doft"...

Tro mig du vill INTE känna lukten av det heller :crazy:

Maken använder det som åtelmaterial och fast han inte Tar på snusket, så luktar kläder och hud..Av bara "luftdofter" sas...*uäk*

Smart idé! :idea: Jag ska faktiskt genast göra iordning en flaska och blanda ihop smått och gott från kylskåpet! :)

Rapport kommer!

*moahahaha*:devil: :devil:

Jag har fått höra att det lukta f*n och att får man det på kläderna så går det aldrig ur... Ska försöka hålla mig ifrån det! Något som inte heller luktar hallon men nog är långt ifrån stanken av surströmming är sur mjölk... Det är ju bara att "spara" lite att använda... Fast det kanske inte är illa nog!? :confused: Pressa ner vitlök i det också vetja! :devil:

*puttar lite*
Hur har det gått??? Nyfiken!

Inatt har inte hunden varit här så man kan ju hoppas att alla anmälningar har lett till att polisen åtminstone har ringt ägaren, men det låter ganska osannolikt.

Nåja hela dagen har inte gått än..

Har du haft något mer nattligt besök utanför ditt fönster??

Jag är också lite nyfiken på om och hur det hela har löst sig?!

Hur går det, förstår att du inte finner din störda nattsömn ett dugg roande, men jag finner motattacksmedlena vara väldigt underhållande och ser med spänning fram emot att höra mer:D

Jag tror att lagens långa arm har hört av sig till honom eftersom hunden inte har visat sig något mer!:devil:

Fler är vi ju som har anmält och det vore väl själva den om inte det hjälpte!

Skönt att det verkar ha löst sig! Men jag hoppas du har sprayflaskan med "äckel-lukten" beredd om han skulle dyka upp igen...!

Härligt! :banana:

Får hoppas att det håller i sig!:bump:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 249
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej Sedan ett par månader tillbaka har de nya grannarnas hund börjat springa hem till oss så fort han smiter. Hunden är ung. Jag...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 179
Senast: Mia_R
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 873
Senast: martha
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 605
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross