M
mm_s
Hej! Vi har funderat på att bygga ut vårt "garage" till ett mindre stall och nu skulle jag behöva svar på en del frågor, eftersom varken min mamma eller hennes kille vet särskilt mycket i hästbranshen. Däremot är mammas kille mycket duktig på att bygga. Han har byggt hus, stugor, altaner m.m. Så jag skulle inte säga att själva bygget är något problem, utan det som isåfall är problemet är att det känns som att det finns en hel del man måste tänka på vid bygge av just stall. Golv i boxen, väggar, temperatur i stallet? (På sommaren och vinter är det ju olika temperatur?) osv. Kan man bygga egna boxar? Jag menar ungefär som "staket" Det där lät nog underligt, men jag har en kompis som har två boxar i sitt stall och dom är inte sådana här klassiska boxar som man sjuker upp, utan det är mer likt staket med kryss. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men.
Skulle vara tacksam om ni ville svara och berätta ungeför vad som är viktigt att tänka på vid bygge av stall.
Skulle vara tacksam om ni ville svara och berätta ungeför vad som är viktigt att tänka på vid bygge av stall.