Bygga vindskydd?

J

Jennifer80

Hej, hur stort och hög borde ett vindskydd vara för två hästar?
Shettis och storhäst. Ska inte stå ute året runt, men min hage har inga träd o.s.v där de kan ställa sig.

Tänkte bygga ett, där väggarna och taket är plåt, bara stommen av trä.

Har ni tips på smarta vindskydd?
Har ni kanske några bilder på era?
Vad tror ni det kan kostar?

Nu var det mycket frågor men jag skulle bli super tacksam för svar!

Sv: Bygga vindskydd?

Jag skulle inte rekommendera dig att bygga väggarna i plåt, då jag har sett hästar skära sig på det. De kan dessutom lätt trycka "bucklor" i det, om de kliar sig eller nåt.
Om du ska ha plåt, så sätt en sarg i trä invändigt.

Sv: Bygga vindskydd?

http://www.putfile.com/pic.php?img=5966915

Klicka på denna och sen framåt så får du se mitt vindskydd! Just nu har jag två fullblod och en ponny i det, funkar utan problem. Har även en rundbal hö där så att de slipper stå ute och äta. Virket kostade kanske 5000 kr och plåten fick vi av en vän. Dock var där lite många hål i den så det gick åt typ tio tuber tätning innan det slutade läcka haha. Det är ca 4x8 m.

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 016
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 729
Senast: Mia_R
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 003
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25