Bygga Vindskydd

T

tengil

Är det någon som har byggt vindskydd till sina hästar? Till en lösdrift. Jag undrar om någon vet ca kostnaden eller har några ritningar. Vindskyddet ska vara till 3 hästar :) Jättetacksam för svar!:D

Sv: Bygga Vindskydd

Vad är det ni har till tak ? En presenning som är väldigt spänd ?

HUr funkar det med blötsnön ?
Rasar den av eller böjer sig taket ?

Sv: Bygga Vindskydd

Jag har inte koll på kostnaden men smällde upp ett själv på en dag med varor från Byggmax. Stolp, ankare, reglar, plyfa, plast- och plåttak för ökat ljusinsläpp. Var poppis och väldigt funktionellt åt hästarna. Köpte kortaste stolpen så höjden var laglig och ökade med 0.5 m på högsta så det blev ett bra lut för snön. Fick hjälp att få upp plåt och med tanke på blåsten så är det ett under att jag inte seglade iväg a la flygande matta när jag satt på taket och skruvade fast plåtarna. :rofl:

Ritningen fanns i mitt huvud. :D

Hade jag inte flyttat hade jag byggt ut ligghallen i höstas, men stallet var inte lagligt map takhöjden och uppstallning av de stora funkar bra men småskitarna går fortfarande på lösdrift.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 832
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 966
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka