T
Thuja
Sv: Bygga uteboxar
ok jag förstår! Tack för snabbt och bra svar....
ok jag förstår! Tack för snabbt och bra svar....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De var ju superfina!AnnaKarinA skrev:http://i11.photobucket.com/albums/a155/Hekate78/Uteboxarna.jpg
Mina boxar, helt hemmabyggda. Om hästarna trivs? Svar jaa....
![]()
Låter jättefint. Tack så mycket för svaret!Pooh skrev:Vi byggde en utebox som står vägg i vägg med stallet så pållen där har titthål in i en av boxarna i stallet (så han inte ska känna sig ensam).
Där fanns redan en färdiggjuten ram på 5,5 x 3 meter så vi fyllde med grus i den och byggde efter det måttet, hade ju blivit för liten yta med två boxar tyvärr.
Klädde med trä både in- och ut-vändigt, med halvdörr, kostnad var ca 5 000 i material. Har ingen isolering i väggarna utan precis som resten av stallet är det ett kallstall. pållen stortrivs!![]()
*håller tummarna* Vi har gjuten sula med armeringsjärn i, samt isolerade med frigolitblock. Blocken och armeringen kostade fikabröd... dyrare kan det bli! Och sen betong på.Doris77 skrev:Nu börjar det att hända saker!Vi har hittat ett begagnat utestall för halva priset av ett nytt, super! Så nu undrar jag hur man bäst lägger en grund. Hur tjockt med grus? Dränering? Duk?
Berätta!