bygga uteboxar?

annaa

Trådstartare
Nån som har gjort det? Det borde väl inte vara så dyrt eller svårt att bygga en utebox som går att montera ned igen? Eller?

De billigaste jag har hittat som är färdiga att montera upp ligger på 13 000 + moms, vilket är liiite för dyrt för mig.. :smirk:

jag har me letat efter uteboxar o de flesta ligger ju i den prisklassen....men kolla efter beg uteboxar då?de brukar va lite billigare..... :idea:

du kan ju t ex köpa en gammal barack och göra om, isolerade containrar vet jag folk i norrland som använder som uteboxar...är du händig så kan man göra mycket själv, bara man har lite fantasi...beg uteboxar är svåra att få tag i...jag har byggt själv 4 st....kostade runt 40 000 för dom , med indraget eluppvämt vatten(2/3 delar av plattan var redan där)så det kostar.....
har du inte elvattenkoppar så måste du nästan ha isolerat...har du plåttak och har hästarna inne på sommaren så måste du isolera taket..

tack för ditt svar! Själv är jag inte händig :crazy: , men jag känner en som är och ev har lovat att hjälpa mig.

Vatten och sånt löser sig, de kommer dem få i hagen.
jag hade tänkt ta av dörrarna på boxarna och låta hästarna gå in och ut som de själva vill. Men om nån är skadad eller behöver stå inne av annan ledning kan man ju sätta på dörrarna och man har en box.

Var får man tag på isolerade containrar?

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 472
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
932
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 141
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 932
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10