bygga ut hus

Empalie

Trådstartare
Ni som har erfarenhet eller är kunniga inom området eller som vet ngn ni kan fråga. Vi bor i en klassisk mangårdsbyggnad och ska i framtiden bygga ut baksidan. vi funderar på om vi ska bygga tvåplans eller enplans , känns som att taket ska ju ändå på. Vi är egentligen inte beroende av att det byggs ut uppe men skiljer det inte så mycket kan det bli värdefull yta i framtiden. tacksam för svar

Kolla först hos kommunen.

Det kan ju bli som för mina föräldrar. Vi behövde bygga ut och ville bygga enplan. Kommunen gav inte bygglov till annat än två våningar med hänvisning till att det inte skulle passa i miljön annars.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 442
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Vikt o ålder