Bygga upp stark häst.

K

klabbarparn

Hur bygger man upp en häst från grunden på bästa sätt? Så den blir så stark som möjligt.
Nu menar jag leder, muskler osv...hela hästens "system" liksom.
Några saker jag har hört är t.ex. långa skritturer, mycket utevistelse, klättring...
Har ni några tips?

Sv: Bygga upp stark häst.

Vad jag fått lära mig så är de saker du räknat upp viktiga men du har glömt en sak. Vikten av en korrekt och analyserad foderstat som gör det möjligt för fölungen att bygga upp ett starkt hållbart skelett med starka hållbara leder. Finns inte den korrekta grunden till skelettet när hästen växer upp så kan man inte lägga till den i efterhand.

Sv: Bygga upp stark häst.

Vad jag fått lära mig så är de saker du räknat upp viktiga men du har glömt en sak. Vikten av en korrekt och analyserad foderstat som gör det möjligt för fölungen att bygga upp ett starkt hållbart skelett med starka hållbara leder. Finns inte den korrekta grunden till skelettet när hästen växer upp så kan man inte lägga till den i efterhand.
Ja just det, det hade jag glömt att ta med.
Det visste jag innan men tack ändå! :banana:

Mer tips tack!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
593
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat