Alltså, jag har väldigt få oförutsedda utgifter... jag förstår inte hur du kan få så många! En oförutsedd kan vara din olycka (men det är enligt dig 4' och borde finnas utrymme för om du räknat på din grundlön på budgeten, men inte bromsrören för det är en del av underhållet på bilen), att elräkningen blir dubbelt så dyr som beräknat, men du verkar inte ens ha koll på vad den borde ligga på. Även om sommaren kommer och den blir billigare, så kommer du troligen få högre nästa vinter igen och då måste du ju ha avsatt pengar när den är billigare för att ha råd när den är dyrare - alltså behöver du veta din årsförbrukning och fasta avgifter. senast jag hade en oförutsedd utgift var väl tvättmaskinen som pajade för dryga året sen. Å andra sidan var det inte så oväntat - det är en fråga om när - inte om. En del av bufferten är tänkt för just hushållsmaskiner som pajar, de börjar ju bli till åren... väntar bara på att spisen pajar härnäst.
Jag hoppas du får ordning på ekonomin och kan göra dina inköp och sen kan leva mer avslappnat. Förutom att tipsa om den andra tråden som jag redan gjort vet jag inte vad du vill ha för råd eftersom du säger dig ha koll på ekonomin och att den går ihop och övriga råd inte passar dig.