Bygga upp ekonomisk buffert

Det kräver nästan att din ekonomi antingen är beroende av ob tilläggen och extrajobbande och/eller att du helt enkelt gör orealistiska glädjekakyler och därför ständigt överraskas av "oförutsedda" utgifter.

Jag tror att nyckeln ligger i vad som är oförutsett för oss olika individer. En självrisk i försäkringen är inget oförutsett för mig, oavsett om det är en krock eller neslig parkeringsskada. Den utgiften finns det täckning för, den är inte oförutsedd. Men den är det (vad jag förstår) i TS kalkyl.

Likaså är service av en äldre bil (bromsrör) oförutsedd i TS kalkyl. Har jag en äldre bil har jag en rätt omfattande buffert för reparationer för jag ser att det kan gå både en och två saker samma månad. Och dyra grejor. Just nu har jag en nyare bil, men har ändå tvingats reservera för topplockspackning eftersom jag märker att den släpper kylarvätska. När/om den utgiften kommer (STOOOOOOR) är den inte oförutsedd, men djävligt otrevlig.

Jag tror vi lite till mans värderar oförutsedda utgifter olika.

Men SNÄLLA. Det är bostadsbrist i hela landet. Gud vad otrevlig du är. Jag skrev så trevligt jag bara kunde och använde :) så du inte skulle ta det på fel sätt.
Lycka till med din ekonomi.
Det går åt båda hållen, jag skrev också trevligt men du väljer att tolka det otrevligt. Jag tolkade aldrig ditt inlägg utan såg det väldigt neutralt. Det är just det här som är så spännande med texter på nätet..

Fast på din elräkning bör det finnas en uppgift på din årsförbrukning?

På min elräkning står att jag beräknas förbruka 4 677 kWh. Du borde ha motsvarande uppgift på din.

Vad är elnätskostnaden och vad är förbrukning?
Ingen aning, jag betalar på e-faktura och vet inte hur man kollar gamla fakturor..

Liknande trådar

Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 240
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar