Bygga muskler vid sidorna på manken?

Sv: Bygga muskler vid sidorna på manken?

Är det castor-hästen din som ska bygga muskler där? Min behöver det med men beror mest på att hon gått med för trång sadel tror ja. Tänk mest om din också ser ut så eftersom de har samma pappa...
I övrigt inväntar jag gärna svar med.

De jag kan bidra med nu är allt övrigt förekommande styrkearbete typ. Tömkörning är bra med... :)

Är det castor-hästen din som ska bygga muskler där? Min behöver det med men beror mest på att hon gått med för trång sadel tror ja. Tänk mest om din också ser ut så eftersom de har samma pappa...
I övrigt inväntar jag gärna svar med.

De jag kan bidra med nu är allt övrigt förekommande styrkearbete typ. Tömkörning är bra med... :)

japp det e han. Han har haft inflamation vid sidorna på manken så han har lixon blivit lite "hålig" där.

Testa longera med chambong.
Med den kommer man åt ryggen väldigt bra och antar att de jobbar med musklerna på sidan om manken med den också.

Chambong fungerar inte alls på min häst :( Han bara kämpar emot och skiter i den och allt vad arbete heter.

Ett annat tips är att longera med en inspänningstygel på yttersidan och longerlinan som en töm på innersidan. Det fungerar på dom flesta! :)

Rid hästen i skogen, mycket upp och ner och på stigar där dom måste lyfta på benen. Även tömkörning är bra..

Hur många gånger har du testat då?
För en del hästar tar det lite längre tid att hajja att man ska framåtnedåt utan stretar bara emot för att det trycker i nacken. Min ponny ville inte acceptera den i början och det tog några gånger innan han började ge efter.

Unghästen jag har nu däremot longerades med den för andra gången igår och hade nästan näsan i backen under hela passet. :p

Håller med Zara om att en del hästar behöver längre tid på sig att förstå sig på Chambonen.
När de väl fattat så arbetar de korrekt och blir mer avslappnade än med någon annan hjälptygel.

håller med jag oxå.. min madame stod på bakbenen de 3 första gågnerna och låtsades få panik när de tryckte på nacken nu jobbar hon kanon med den är oxå hon en castor avkomma..

håller med jag oxå.. min madame stod på bakbenen de 3 första gågnerna och låtsades få panik när de tryckte på nacken nu jobbar hon kanon med den är oxå hon en castor avkomma..

Berätta gärna mer om din häst å gärna bilder på dein castor häst.

tror du sett min madame redan i en gammal castor tråd men här kommer nån bild till..
hon är en madame med rejäla åsikter.. blir förjävlig om hon sätter den sidan till. vilar hon är hon hemsk att hantera men när hon går för fullt är hon jätte trevlig att rida och hantera. protesterar ofta mot sånt som är jobbigt men ger sig rätt fort.(tex med chambongen).
annars är hon en häst som älkar att bli pysslad med trots att hon itne hade blive borstad med ett endaste borsttag innan hon var 6 år :eek:

http://img.photobucket.com/albums/v290/zofine/hagen.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v290/zofine/bild.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v290/zofine/trav1.jpg

såhär såg hon ut i början...
http://img.photobucket.com/albums/v290/zofine/88305a04.jpg

Passar sadeln till att börja med, min förra tappade runt manken för att sadeln låg fel... Sen klättring o om man inte har bra backar så massa cavaletti o bomövningar stärker upp ryggen. Longering o tömkörning även det över bommar e kanon! Håller precis på med min nya att bygga upp dens rygg oxå o främst vid manken.

din castortjej är jättefin! Har ju en e:castor med o hon är också jävlig när hon måste göra något jobbigt :D

tackar tackar... tyvärr så verkar de som om jag itne komemr att ha kvar henne... hon håller inte :cry:

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka