Bygga lösdrift, smarta tips?

Cillen89

Trådstartare
Vi ska bygga en lösdrift i vår och funderar lite hur vi ska bygga den, har ni några smarta tips? Hur ser eran lösdrift ut?

Vi har sedan ett par år tillbaka byggt en grushage på c:a 25*25 meter och det är tänkt att lösdriften ska byggas där, så marken är preparerad så att säga.

Hur stor bör lösdriften vara till en D-ponny samt en shetlandsponny?

Sv: Bygga lösdrift, smarta tips?

litet tips är att bygga lösdriften för 2 stora hästar, mer plats för hästarna och bra om du får för dig att köpa en shettis till eller byta ut shettisen mot en unghäst :p. ju större ligghall desto bättre ^_^

Sv: Bygga lösdrift, smarta tips?

Min ligghall till mina 2 halvblod var 5x8 meter, det var precis lagom för dem 2. Tänk på att de behöver gott om plats om de ska använda hallen. Gör 2 ingångar i stället för en stor, så kan de gå i genom hallen så att säga.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 653
Senast: ako
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 197
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 577
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka