Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill oxå veta vad du tänkt,behöver oxå ha något till balen som lösdriftshästarna har.Kompost galler verkar ju inte som en så tokig idé...
Du får fortsätta berätta hur det har gått, om nån klåfingrig häst massakerar den eller om den håller.
Klart en nackdel om den inte håller så länge men för den tillverknings kostnaden kan man väl nästan kosta på sig en ny vartannat eller t.o.m varje år.
Jag har hittat en väldigt smart grej som jag tror kan ha potensial som hö-häck men jag ska spåna lite till och se om den går att använda utan att det blir nån skaderisk. Måste undersöka den noggrant :-)
Lite uppdatering från min höhäck.
Igår ställde stallägaren (karl) ut en ny bal och öppnade o satte på gallret. han har varit lite brutal och dragit åt spännbanden hårt som f***... Ni vet hur karlar är. Dessutom satt gallret snett på balen så att kanten från balens undersida tryckte mitt på gallret i en skarv. Det med mycket kraft har fått några stripes att gå sönder i den skarven så vi får sätta på nya.
Man får inte vara för våldsam med den.Det räcker att man drar fast gallret ordentligt så kan man dra åt litegrann/dag istället för att ta i för 3 dgr framåt.
![]()
Berätta óm din ev ide!