Bygga en flakvagn?

Sv: Bygga en flakvagn?

En kompis med shettis har byggt skacklar till en sån liten vagn som finns på de flesta byggen. PERFEKT!!! Lagom lätt, tar en vuxen o några ungar (eller jag tror 8 höbalar när hon hämtar i ladan) och är lätt att dra. Kan ordna bilder om du vill, och mått.

Lotta

Sv: Bygga en flakvagn?

Jag lät bygga om en transportvagn, iof med bilstyrning - inte vändkrans som normalt. Kapat den på längden och fixat skaklar.
Nu blev det lite krångel med skaklarna (dom blev inte som jag tänkt:angel:) och det lite svårt när svetsaren både är rädd för hästar och inte förstår hur dom fungerar.
Sen var det ganska svårt att förklara när jag själv inte fattade svetsning eller hur ett par bra skaklar ska se ut!

Men den har fungerat bra ändå! Tror den väger ca 100-150 kg men när jag satte en våg mellan skaklarna och mig och drog, visade den på 5-8 kg!! Så den är väldigt lättrullad och jag har haft den ihop med en loksele till mina "105or" så att säga:D
703548.jpg

Det är en bra broms på, men ingen stötdämpning!! Här är det skogs och grusvägar, stötdämpning hade varit underbart! Får se om man skulle kunna sätta dit de, ska göra om skaklarna, har tänkt ha den efter en B-ponny nu:)

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Luff
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 946
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 050
Senast: nyttnick
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
467
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka