Bygga egna hinder?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

sarah92

Jag har nyligen flyttat till ett nytt stall, problemet är bara att det inte finns några hinder där , utom två bommar. Jag hade gärna köpt hinder, men det är ju så fruktansvärt dyrt! Har någon tips på hur man kan bygga hinder, eller smarta saker att använda istället? :)

Sv: Bygga egna hinder?

Hej!
Jag har nästan samma problem som dej.
Men jag har eget stall på gården.
Det jag har gjort är att ta oljetunnor och sedan har jag kapat av lämpliga "träd" som bommar, självklart har jag tagit bort alla kvistar och allt så att endast stammen är kvar.
Sedan så satt jag och en kompis och gjorde egna hinderstöd, det tog en stund men dom funkar :)
Lastpallar är också väldigt bra att ha, dom går det att göra oxrar av.
Man får se till att man har två lika stora bara.. sedan ca 3 "bommar".
Funkar perfekt!
Också nu när jag har hoppat ett tag och ville höja svårhetsgraden så gjorde jag som en grind.. vart ca 1m högt, men kändes mycket högre :P Jättebra träning! Man behöver lite brädor och spik bara :)
Allt går att lösa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 628
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
680
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 427
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar