bygga egna hinder

G

gullebarn

Tänkte kolla om ni har byggt några egna hinder? hur ni byggt dom osv.. kanske någon som har några bilder? behöver lite tips :)

Sv: bygga egna hinder

Finns flera äldre trådar om det men här kommer några bilder på våra hemmabyggda hinder!

hinder016.jpg

DSC00009.jpg

DSC00008.jpg

hinder013.jpg

hinder012.jpg

här ser man tydligt hur vi har byggt hinderstöden.

oj vilka fina hinder :) hur har ni byggt muren?:crazy:
var hinder stöden lätta att göra? köpte ni skållor till då?:bump:

Alla våra hinder i stallet är hemmabyggen :) Jättesuper fina :love:
Dock är det ju världens finurligare gubbe som gjort dem oxå :D

Hindernymlat11.jpg

Hindernymlat1.jpg

PICT0345.jpg

Dock finns inte de tre roligaste hindrerna med. Ett hinder som är ca 80 cm. Det är 4 stora ringar. Sen en grind som är ca 30 cm och en som är 60

Jag gillar inte dom ljusblå/vita magic vägra ju på dom o höll på att springa på nån:o:crazy::angel:

För de e la hageby?:D

har tyvärr inga bra bilder på datorn, men det kanske syns lite på dom här bilderna iaf :)
Travverbommar.jpg

fötterna till stöden gjorde vi genom att vi "gröpte" ut två stycken träbitar så att dom passade i varandra och sedan satte vi på vinkeljärn
hållarna är gjorda av hästskor.
nackdelen är väl att man bara kan hoppa hindret åt ett håll, för annars så kan inte bommarna trilla ner

Vilka fina hinder! De de där krokiga blåa var jättecharmiga :)

(sedan knapplån)

Till bommar kan man köpa långa stängselstolp på t.ex. granngården och såga av spetsarna. Eller så sågar man ner några träd :D (Men det kräver ju att man har egen skog eller är bra kompis med en skogsägare)

Beijer finns fyrkantiga impregnerade stolp som är 7*7 cm för 31 kr/meter. Det tycker jag verkar lagom, men då är frågan var man köper bomhållare som passar till dem. Börjes har ju bra pris på hållare men de har endast 10*10 cm. På de andra ställen jag sett så kostar de minst det dubbla. Funkar det att använda "för stora" bomhållare?

Hindernymlat1.jpg

PICT0345.jpg

Dock finns inte de tre roligaste hindrerna med. Ett hinder som är ca 80 cm. Det är 4 stora ringar. Sen en grind som är ca 30 cm och en som är 60

Hur kan man göra såna där?! Han måste ju vara proffs lr nått :eek: ;)

Alla våra hinder i stallet är hemmabyggen :) Jättesuper fina :love:
Dock är det ju världens finurligare gubbe som gjort dem oxå :D

Hindernymlat11.jpg

Hindernymlat1.jpg

PICT0345.jpg

Shitt vilka fina hinder ni har! :) Har ni köpt bommar å målat eller hur har ni gjort allt? Och hur har ni gjrot muren??:bump:

har tyvärr inga bra bilder på datorn, men det kanske syns lite på dom här bilderna iaf :)
Travverbommar.jpg

fötterna till stöden gjorde vi genom att vi "gröpte" ut två stycken träbitar så att dom passade i varandra och sedan satte vi på vinkeljärn
hållarna är gjorda av hästskor.
nackdelen är väl att man bara kan hoppa hindret åt ett håll, för annars så kan inte bommarna trilla ner

intressant det där med hästskorna.. hur sitter dom fast?:)

Snurpe som håller till här på buke hade en tråd för ett rätt bra tag sedan - väldigt fina hinder vill jag minnas !

Hur kan man göra såna där?! Han måste ju vara proffs lr nått :eek: ;)

En sån där grind byggde en i mitt förra stall. Tricket är att bygga först och såga till överlinjen sen, med en handklinga eller liknande.
Hittar ingen bra bild, men lite ser man ju på denna.

epson-grind.jpg

Jag o pappa håller på att bygga egna hinder... Vi har dock inte kommit så långt, har fått färdigt en grind, och 3 små " kryss" att ha som "fyll"... Sen så har vi köpt vanliga träbommar, som jag har målat... Stöden är från safety system, och det är även cavaletti bommarna som ligger på marken... Lite dålig bild, men syns väl lite iaf

IMG_0084.jpg

Shitt vilka fina hinder ni har! :) Har ni köpt bommar å målat eller hur har ni gjort allt? Och hur har ni gjrot muren??:bump:
Haha, ja fråga mig inte, han är verkligen en klippa :)
Nej, vad jag vet så är bommarna inte köpta, utan ihop byggda på något vänster :o

Jag o pappa håller på att bygga egna hinder... Vi har dock inte kommit så långt, har fått färdigt en grind, och 3 små " kryss" att ha som "fyll"... Sen så har vi köpt vanliga träbommar, som jag har målat... Stöden är från safety system, och det är även cavaletti bommarna som ligger på marken... Lite dålig bild, men syns väl lite iaf

IMG_0084.jpg
får jag bara fråga, men ör dedär en giraff i hörnet :confused::crazy: ?

En giraff????:D
Nehee, det är en trästubbe, ganska stor riktignog, men en giraff är det nog inte...:crazy:

Muren va den enda han inte vägra på sen den gilla jag :angel: Och så detdär färgglada:love:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Luzzan
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat