Bygga egen vattengrav ?

F

FridaW

Det är så att jag skulle vilja bygga en egen vattengrav då min häst tycker de är väldigt läskiga att hoppa och jag vill inte råka ut för att komma till en tävling med en vattengrav och hon inte är van vid att hoppa det. Hur kan man bygga en egen vattengrav/vattenmatta? Jag vill helst inte gräva i paddocken eller något sånt.

Sv: Bygga egen vattengrav ?

Min kompis, där jag hade min förra foderhäst byggde vattengrav i hagen(där de hade hinder)
tror de byggde den 1.60 bred ir nåt.
djup var den kanske ca 2-3 decimeter å med vatten matta över, å vatten i då:)

de var SKIIIIIITSKOJ att hoppa de=)
(de byggde även hopp bank:D )

Pollen hoppade stort första gången, å så nästa gång hade han typ fattat vad han hade hoppat över å då vare skitläskigt, hihi

men skoj! de var de=)

Sv: Bygga egen vattengrav ?

Det finns plastsäckar av samma färg som vattemattorna brukar vara. Lägg en sådan under ett hinder så har du en enkel och ekonomisk variant för att kunna träna hemma.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2
Svar
37
· Visningar
1 722
Senast: Hedwig
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
104
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024