Bygga egen vagn?!

C

Carisma72

Jag har funderat på att börja köra mitt varmblod och min shettis. Då undrar jag om det finns någon som har en bra beskriving på typ en rockard som man kan bygga själv. Har en massa material som bara ligger och skräpar. Maila mej gärna om ni har detta. Inkl mått.:)
eva@debops.se

Sv: Bygga egen vagn?!

Hej!

Du behöver två rockard till två så olika hästar, och det finns inga standardbeskrivningar vad jag vet utan det bästa är väl att kopiera ett redan fungerande exemplar.

kika på drive out.se hemsida, de har funktionella rockards ganska lätta att bygga själv.

Nyckelord:
hög sits
stötdämpning
svängel
svängda skaklar
piskhållare
Lätt att ta sig i och ur.

sen är det fantasin som s'tter stopp kanske. Kolla in våran bild tråd här så får du se många exemplar av rockards.

Sv: Bygga egen vagn?!

Ja 2 behövs ju.. Lite storleks skillnad är det ju :rofl:
Tack för svaret. // Eva

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Lars L
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 526
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix