Bygga egen paddock

Pottery

Trådstartare
Har planer på att bygga egen paddock, ca 20x40 (ev lite mindre)
Har ni några tips på bästa underlag, och hur man får paddocken byggd så billigt som möjligt, men även hållbar. Inga översvämningar, men lite pölar tål man, ogräs spelar inte särskilt stor roll om det blir eller inte, bara det inte blir en djungel ;)
 
Jag har en ridbana hemma där de hade grävt 60 cm och bara fyllt sand, således förskräcklig att rida på och inget attrekommendera. Vi räddade den med att lägga på naturgrus och stenmjöl och nu är den fin, just naturgrus binder lera eller annat i underlaget och är väldigt trevligt tycker jag, med stenmjöl uppepå då :) kan tro att släta ut och sedan köra den varianten hade nog blivit en bra budgetbana :)
 
Sök på forumet.....det finns massor med trådar redan som antagligen svarar på dina frågor.
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
597
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 724
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 049
Senast: Ridinglady
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 900
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp