Butet eller Equipe hoppsadel???

T

Tindiz

Som rubriken lyder.
Vilken är bäst? För/nackdelar?
Visa gärna bilder på era sadlar.

Sv: Butet eller Equipe hoppsadel???

Som Bison säger så är det inte lika i bommen, men om jag får säga mitt så tycker jag att du skall hoppa över Buteten då den är väldigt överskattad och man betalar enbart för märket.

Inte enbart va? ;)
Jag älskar min Butet. Förutom att den är otroligt snygg så är kvaliteten oslagbar och lädret otroligt mjukt och formbart.

jag älskar in butet. är hur skön som helst. men klart du ska välja den som ligger bäst på hästen.
väntar även på en ny CWD sadel som jag beställt, borde få den snart. den är oxå jättebra :)

Jag förespråkar BUTET, eftersom jag har två sådana och en Appalosa Prestige Paris K som jag också tycker är fantastiskt bra när den ligger på RÄTT häst...

Kan som en rolig parentes berätta en historia som är sann...Henrik Ankarcrona tävlade nmin häst för snart 3-år sedan, efter starten ringde någon till hans Mamma och ville beställa en likadan sadel och färg som min häst burit under ritten... Henrik blev lite ställd och försökte tyst säga till mamma, mamma det var en BUTET jag red i....Han rider fortfarande min häst och i min Butet...

Jag skulle ha valt Butet av dom två märkena, har ridit i båda och jag fick iaf bättre känsla i Butet. Men jag måste säga att jag är otroligt nöjd med min CWD:love:, så det är ett märke som jag tycker att du också ska kolla på om du nu ska köpa ny sadel;)

Jag hade rent ekonomiskt valt en Equipe, tycker inte att det är någon skillnad på sadlarna i kvalitet.

Själv har jag precis beställt två stycken Equipe Evolution :love:

Den är betydligt skönare än de Butet sadlar jag haft. Fördelen med Equipe är ju att de har större utbud på modeller och framför allt betydligt mera olika prisklasser

Jag har både Butet och en Equipe Exreme och har nydligen slt en equipe Grand Prix.

Jag gillar butet;en bäst.

Jag har två Butet och en Prestige Paris D...Buten är helt klart den bästa sadeln när den sitter på rätt häsr, kvaliten är helt underbar.

Formbart och mjukt läder.

Jag fattade verkligen inte vad du skrev:p

Henriks mamma är återförsäljare för Equipe sadlarna med tillbehör, Därför trodde nog denna tjej att han red i en sådan... Han är ju en ganska flitig tävlingsryttare och många av grejorna som han rider med får ju så att säga "gratis marknadsföring".
Sen tycker jag i sig att equipe har många fina saker och att sadlarna blir bättre och bättre.. Snart dax och köpa en???

Gillar min Butet, tycker inte alls att den är överskattad, läderarbetet är helt outstanding och ligger bra på nästan alla hästar. Sitter super i den, kommer nära hästen och man slipper alla läskiga stöd...och trots det sitter man som klistrad i sadeln när man hoppar, bara älskar min sadel, kommer aldrig vilja ha något annat märke...ska spara till en Butet dressyr också:angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 492
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka