Busringning eller vad?

zassoo

Trådstartare
Alldeles nyss ringde ett hemligt nummer på min mobil ("inget uppringnings-ID"). Jag brukar inte svara då men gjorde det idag ändå. Först var det tyst, jag säger "Hallå?" Och då frågar personen i andra änden om det är NN (mitt för- och efternamn), säger sedan något obegripligt och så fnissas det i bakgrunden. Jag svarar inte. En annan person börjar prata, säger något lika obegripligt (något om Zlatan?). Det lät som att det var tonåringar.

Alltså det är säkert en busringning men jag tycker ändå att det är obehagligt. Hemligt nummer och framför allt: de visste hela mitt namn. Usch jag är säkert supertramsig nu men det känns inte kul. :(

Låter som en typisk busringning. Är ju bara att googla på ett namn så får en upp nummer och plötsligt vet de både namn och nummer. Om det inte händer igen hade jag inte brytt mig :)

Låter som en typisk busringning. Är ju bara att googla på ett namn så får en upp nummer och plötsligt vet de både namn och nummer. Om det inte händer igen hade jag inte brytt mig :)

Det är nog så. Jag har insett att jag nog överreagerade ganska ordentligt, men blev jätteledsen av detta. Sen kom jag på att mensen är på gång :o :angel: Hahaha alltså sämsta tillfället dom kunde välja att ringa mig :rofl:

Så nu ska jag ta mina hormoner och tänka på nåt annat ;)

Ja det låter ju som en busrigning.

Jag och en vän brukade busringa när vi var typ 10 år, ganska harmlösa samtal, men jag tänkte aldrig på att "offret" kunde tycka att det var obehagligt :o

Jag tycker också det låter som en busringning. Min lillebror och hans bästa kompis brukade roa sig med det här hemma hos oss när våra föräldrar jobbade, de slog helt enkelt upp någon i telefonkatalogen och det kan jag tänka mig är ännu lättare idag med internet. Har du ett relativt vanligt för- och efternamn hade jag dessutom lagt mindre tankekraft bakom än om du heter något unikt som det i princip bara är du i hela landet som heter, faktiskt. Framför allt hade jag inte brytt mig så länge det inte händer igen.

Ja jag har ett väldigt vanligt namn. Nu är jag glad igen och kommer inte bry mig om det mer men tyckte faktiskt att det var ganska obehagligt. Jag skakade när jag hade lagt på.

Nu har jag fått lite djur-terapi så jag mår bra igen :love: Och skulle vilja slänga den här tråden :p

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 436
Senast: a1agnlju
·
Övr. Barn I fredags hade sonen ett par av sina jeans låg i väskan när han kom hem från skolan och efter en vecka hos pappa. På jeansen är det...
2
Svar
33
· Visningar
5 439
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 799
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 915
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar