burar och mått

mylisen

Trådstartare
nån som vet hur många kaniner man får ha i samma bur och hur stor den ska vara mm.
finns det nån sida där man kan läsa om bestämmelser kanske?

Sv: burar och mått

För kaniner på upp till 3 kilo gäller:
100x50X50 (eller mostavarande där kortaste sidan är minst 50cm och ytan minst 0,5 kvadrat, så 90x60 går lika bra)

På den ytan får man ha både en och två kaniner, men skall man ha fler i samma bur än så får man lägga till 0,25 kvadrat per kanin över 2st (men jag rekommenderar att man lägger på mer än så då de skall kunna "komma undan" varandra om de vill)

nån som vet hur många kaniner man får ha i samma bur och hur stor den ska vara mm.
finns det nån sida där man kan läsa om bestämmelser kanske?

finns på www.sjv.se (jordbruksverket)

men det är minimimått för att inte vara OLAGLIGT, inte minimimått vad som är LÄMPLIGT. Så stort som möjligt är såklart bäst! :love:

ja så stort som möjligt ska det va, men jag vill ju inte vara olaglig.
tack snälla för svar.:bow:

Hur har det gått, har du fått till någon bur? :banana:

ja jag har två burar nu :-)
de är jättefina med små bon i som de kan bädda och värma sig i.
den större delen är rymlig men boet har jag valt ha ha mindre så de kan värma upp det bättre. tack snälla ni för hjälpen!

jag har en tråd ute med bilder på mina ungar.....

ja jag har två burar nu :-)
de är jättefina med små bon i som de kan bädda och värma sig i.
den större delen är rymlig men boet har jag valt ha ha mindre så de kan värma upp det bättre. tack snälla ni för hjälpen!

jag har en tråd ute med bilder på mina ungar.....

oooh då måste jag leta upp den! :love:

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
569
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Scata
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 890
Senast: Roheryn
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar