Bur som sovplats och trygghet

Sv: Bur som sovplats och trygghet

Vi har bur. Inte hemma för den är i bilen hela tiden men han lägger sig direkt i bilen och sen om vi ska hem till någon "ny" så tar vi med buren och så får han ligga där efter ha nosat igenom bostaden. Då brukar han sova någon timme och sen är han lugn som en filbunke, kan annars stressa upp sig, troligen för att det blir för mycket att hålla reda på samtidigt (nya människor, nytt revir osv).

Alla hundar jag har haft att göra med har varit burtränade och det är guld! :bow:

Mina hundar älskar sin bur. Den är dessutom perfekt att ligga ovanpå och sola.

Tänk bara på att en valp har vassa tänder ;) Min yngsta förmåga lyckades som valp att på några minuter tugga på två olika ställen längs dragkedjan så att den numera är jättesvår att öppna och stänga. Hade jag inte råkat komma in i vardagsrummet och stoppa henne hade dragkedjan med säkerhet varit totalt trasig. Fick ställa undan buren några månader tills hon blev lite större och det inte kliade lika mycket i tänderna.

Här är en bild på ovan beskrivna marodör tagen alldeles nyss:
1305363991_resized.jpg

Som du ser föredrar hon buren framför fällen som ligger alldeles utanför. Vid enstaka tillfällen stänger jag "dörren" och hon är lika nöjd då.

Jag måste fråga vad det är för märke på den modellen! :laugh:

(Hunden alltså ;))

Det var tur att du specificerade, annars hade jag rest mig upp och kollat vad buren hette :D Öxxi är en Perro sin pelo del Perú.

Jag hade en metallbur utan dörr till jätteschäfern som hade en del stressproblematik då han kom. Hängde ett påslakan över så att det blev som en koja, och lade in en biabädd. Det blev skitmysigt! Han sov alltid i sin bur på natten, och brukade även äta sina grissvansar därinne.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 161
Senast: MML
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: Otherside
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 842
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈