Bundeschampionatet i Warendorf

Sv: Bundeschampionatet i Warendorf

Måste förresten tillägga att när han på slutet hoppas inomhus på youtube-filmen, så är det första gången killen sitter på honom. Det är en av Franke Sloothaks yngre beridare (pojkvän till hans dotter) och han kom skitsent, hoppade upp på honom, red fram en kort stund och hoppade honom sen på en av de största privat-hingst-visningarna i Tyskland. Inte alla unghingstar man gör så med!

I början av filmen är han i sin box hos Jens. Det är vår hästskötare Reike som leder ut honom. Mycket intressant! ;)

Corlensky G är i final i Bundes!!!Det är stort.Av de 37 finalklara hästarna är 8 e Cornet Obolensky dvs drygt 20%.Det har mig veterligen inte hänt tidigare att en hingst haft så många avkommor i final.Och vi har i Sverige gått miste om en hingst med detta blod mycket pga en massa självutnämnda "experter" som klagat på "dålig ridbarhet".Himla trist.Det är bara att gratulera er som har en Corlensky-bebis:banana:

Även jag håller med. Han gjorde superfina väldigt stabila rundor i veckan. Hans avkommor med bra möderne borde bli ganska eftertraktade!

Jag har suttit och väntat på morgondagens startlistor för 6-åringarna nu i snart 2 timmar. Hela morgondagens planering hänger på det och så är de så seeeeega...

Visst är han :d liksom storebror Monte Bellini ... :love: såg att Conte gick upp i topp nu

C O avkommor hittills 1a, 2a , 4a och 8a...;) den förvärvningen kan inte vara en tillfällighet...

Corlensky G är i final i Bundes!!!Det är stort.Av de 37 finalklara hästarna är 8 e Cornet Obolensky dvs drygt 20%.Det har mig veterligen inte hänt tidigare att en hingst haft så många avkommor i final.Och vi har i Sverige gått miste om en hingst med detta blod mycket pga en massa självutnämnda "experter" som klagat på "dålig ridbarhet".Himla trist.Det är bara att gratulera er som har en Corlensky-bebis:banana:

Det är ju knappast orsaken :grin:

Och det som diskuterats är ju CG ridbarhet på provet OCH CO ridbarhet och den sistnämnde visade inte speciellt lysande ridbarhet i OS direkt.

Sedan är det min högst personliga åsikt att jag tycker att 5åriga hästar skall ridas på vanligt bett för att få höga poäng

En Armitage avkomma har smitit in på 2a plats

och 3e :laugh: har så dålig uppkoppling så jag har inte sett dem hoppa, ngn som kan kommentera? MKT intressant att han har två med i topp, funderat på att använda honom men inte kommit till skott... ;)

och 3e :laugh: har så dålig uppkoppling så jag har inte sett dem hoppa, ngn som kan kommentera? MKT intressant att han har två med i topp, funderat på att använda honom men inte kommit till skott... ;)

Personligen så tycker jag bäst om dessa två hittills. Fin ridbarhet och bra bakben.

Och just bakben verkar vara något de inte tar hänsyn till vid bed vilket jag tycker är konstigt, flera som hoppar med knipta bakben har ändå fått höga poäng :confused:

Cornet´s Stern gick upp i ledningen med 9,3, lite större språng än CB, men jag tyckte CB hade med gummi i sig.

Jag gillade inte Cornet's Stern tyckte att han såg stel ut och hoppade lite "platt" och inte helt bra bak. Tycker fortfarande bäst om Armitage hästarna

Men vadå, menar du att det var därför han gick utomlands?

Ja det var absolut en bidragande orsak!!Fantastskt bra gjort av alla 5åringar.Dom hoppar hinder upp till 137cm och riktig vattengrav.Det är tufft.Så mycket finalkvalade avkommor som Co har och så mycket beröm de fått-helt otroligt!!:bow:

Tycker också Armitage är intressant-MEN-han har sanslöst dålig dräktighet.Har själv provat på 3!!olika ston och inte fått dräktigt.Dessutom har onormalt många ston resorberat eller fött döda föl.Av 37 seminerade ston har det blivit 3!!!!levande föl.Och Zuchthof Klatte som äger honom betalar inte tillbaka ett öre.Det dom erbjuder är att man kan använda honom nästa säsong till halva priset.Men det känns inte som man vill lägga ytterligare pengar på detta.Tycker personligen att det väldigt oseriöst och kan verkligen inte rekommendera någon att använda Armitage tyvärr:devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka