Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker också Armitage är intressant-MEN-han har sanslöst dålig dräktighet.Har själv provat på 3!!olika ston och inte fått dräktigt.Dessutom har onormalt många ston resorberat eller fött döda föl.Av 37 seminerade ston har det blivit 3!!!!levande föl.Och Zuchthof Klatte som äger honom betalar inte tillbaka ett öre.Det dom erbjuder är att man kan använda honom nästa säsong till halva priset.Men det känns inte som man vill lägga ytterligare pengar på detta.Tycker personligen att det väldigt oseriöst och kan verkligen inte rekommendera någon att använda Armitage tyvärr![]()
Nu är det inte så länge kvar tills Damsey ska gå bland 6 åringarna i dressyren.Tack för infon, det är just dräktigheten som jag hört liknande om och som fått mig att tveka... kvittar ju hur bra hingsten är om man inte får dr med honom... de här stona du nämner är det seminerat i sverige el ty? färskt el fryst? Tacksam för mer info![]()
Tack för infon, det är just dräktigheten som jag hört liknande om och som fått mig att tveka... kvittar ju hur bra hingsten är om man inte får dr med honom... de här stona du nämner är det seminerat i sverige el ty? färskt el fryst? Tacksam för mer info![]()
Tack för infon, det är just dräktigheten som jag hört liknande om och som fått mig att tveka... kvittar ju hur bra hingsten är om man inte får dr med honom... de här stona du nämner är det seminerat i sverige el ty? färskt el fryst? Tacksam för mer info![]()
Det var Kaiserkult och Dorothee Schneider!Nu är det inte så länge kvar tills Damsey ska gå bland 6 åringarna i dressyren.
Är det någon som vet vem hästen var som inne på banan på prisutdelningen/i bild precis innan sexåringarnas första häst startade? Jag missade tyvärr namnet på den. Det var en kvinnlig ryttare...
Det var Kaiserkult och Dorothee Schneider!
Just ja glömde nämna att alla är sem. i Sverige.Har försökt få Klatte att redovisa dräktighetsresultat i Tyskland men det svarar dom inte på.Har dessutom varit i kontakt med ASVH eftersom jag tycker att hans betäckningstillstånd ska dras in här pga ovanstående.Känns som det är minst lika viktigt att dom har bra dräktighet som att dom uppfyller alla andra krav.
Nu vet jag ej hur dräktigheten är i Tyskland på Armitage, men jag vet en i Sverige som fått dräktigt stoet där med honom på färsk 2 år i rad nu. En del hingstar (som även den jag använde) verkar ha problem med långskick, enligt de som har "min" hingst fungerar har bra inom Tyskland då de har många skick där som då ej är övernatt.
Då borde fler utländska hingstars betäckningstillstånd dras in i Sverige, har själv använt en i år som användes av 10 ston i Sverige - 3 blev dräktiga.
Nu vet jag ej hur dräktigheten är i Tyskland på Armitage, men jag vet en i Sverige som fått dräktigt stoet där med honom på färsk 2 år i rad nu. En del hingstar (som även den jag använde) verkar ha problem med långskick, enligt de som har "min" hingst fungerar har bra inom Tyskland då de har många skick där som då ej är övernatt.
Det är ju knappast orsaken
Och det som diskuterats är ju CG ridbarhet på provet OCH CO ridbarhet och den sistnämnde visade inte speciellt lysande ridbarhet i OS direkt.
Sedan är det min högst personliga åsikt att jag tycker att 5åriga hästar skall ridas på vanligt bett för att få höga poäng
På vilket bett reds CG på under Bundes då?