Bundeschampionatet i Warendorf

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 114
  • Visningar Visningar 9 946
Sv: Bundeschampionatet i Warendorf

KL

Jaaaaa, vad härligt att det gick så bra för Imperio! En av de absolut vackraste och mest rörliga hästar jag har sett. Helt underbar. Vill ha... :love::bow:

Kommentatorn säger precis att CO verkligen ser ut att nedärva hög ridbarhet (till skillnad från Clinton).

"De visar osannolik ridbarhet". :)

Tillägg av kommentatorn efter 3 till CO-avkommor: "Man måste säga att han förärver sig mkt mkt bra".

jag blev också superglad när jag hörde detta (och såg) har idag gjort klart om ett köp av ett mkt bra sto dräktig med C O :love: :bump:

Mitt Contender sto är dr med Clinton (hon har själv super ridbarhet) så jag får väl se vems avkomma jag gillar bäst... ;)

jag blev också superglad när jag hörde detta (och såg) har idag gjort klart om ett köp av ett mkt bra sto dräktig med C O :love: :bump:

Mitt Contender sto är dr med Clinton (hon har själv super ridbarhet) så jag får väl se vems avkomma jag gillar bäst... ;)

trodde inte du skulle köpa fler hästar?! ;) är den efter Acord?

ja vet... :o men byter ut mitt Silvio sto som inte behagat bli dräktig..., tyvärr är det så att de måste prestera (dvs få föl) oavsett hur bra stammade de är... :grin: hon kan säkert bli dräktig nästa år men det har tagit för lång tid att se resultat så då byter jag upp mig. strictly business...;)

I morgon går bl a Acodetto och Monte Bellini som ska bli intressanta att se :laugh:

ok, då förstår jag.. :) får väl se om jag byter upp mig oxå :( K ska kollas nästa vecka på 45 dagar.. :crazy: håll tummarna för oss!

ska försöka att kolla lite på webbtv i morgon, Monte Bellini hade varit kul att se :)

Damsey gnäggade i första halten med lite sprattel samt i halten vid ryggningen, annars en fin ritt med 8,0 totalt och 9,0 på skritten. Räcker nog inte direkt till final utan han lär få gå lilla och hoppas på att gå till final därifrån. Tejpa nosen på honom eller nåt, dessa hingstar! ;)

Även Dancier sprattlade, men han gjorde det i bytena så han slutade på 7,0.

Klassen är inte slut förrens vid fem, så det blir en lång dag.

Hoppningen rullar på, men man blir tillsist blind av att se alla dessa fina hästar. Jag har kollat sen i morse och vi är på nr 126 nu, så lite snurrigt blir det. Det är stora variationer i härstamningarna på hopphästarna, än så länge ingen fadershingst som dominerar. Inget förvånande i topp - Cento, Quattro B, Contendro. Mycket Holstein...

Jag håller med, man ser den ena fina hästen efter den andra och det är svårt att hålla isär dem.

Jag hittar inte heller startlistorna, sitter på jobbet och hoppar in då och då så man har ingen aning om vad det är man ser om man kommer mitt i.

Hästarna är fina, det är första gången jag ser från BC och jag slås av att det inte är någon myt att tyskarna rider bra.

Är makalöst imponerad.

Idag börjar Bundeschampionatet i Tyskland med 5-åringarnas kval i hoppning och dressyr.

Startlistor, online-resultat och online live från de olika banorna finns här:

http://www.pferd-aktuell.de/bcergebnisse/-.1922/Starter-und-Ergebnislisten.htm

Intressant i dressyren än så länge är att både Silberaster och Desperado OLD som var i toppen på unghäst-VM i juli inte gjort bra resultat här. Det märks att det är unga hästar och att de påverkas av saker runt omkring...

17.00 går intressanta trakehner-hingsten Imperio, som imponerade stort under unghäst-VM.

Bland hopphästarna så är Con Air e Contendro mkt intressant av de som inte hoppat än. Lika så Conte-Bellini e Cornet Obolensky (halvbror till Monte Bellini), Cornet's Cristallo e CO, Schockemöhles Cristallo e CO med Henrik von Eckermann, For Argentinus e FP - Argentinus mfl.

Om inte annat så är det kul att se hur det genomförs med poäng osv!

Hm, dum fraga kanske, men Warendorf ligger inte langt fran Köln, va?

Vet du om man far komma och titta pa tävlingarna som vanlig dödlig, eller är det bara för de insatta med kontakter?

Vem som helst får åka dit och det är en tävling man någon gång bör uppleva!!

Kanske skulle vara ett trevligt sätt att tillbringa helgen. Om du har varit där vet du kanske om det gar att ta sig dit kommunalt eller om man behöver bil? Och i vilken prisklass biljetterna ligger (alltsa om det kostar 50 eller 500 kr att ga in)?

Tyskarna tar sällan mkt betalt för tävligar till skillnad från här, har för mig det kostade 100-200 kr sist jag var där.

Tyvärr har jag dålig koll på om det går att ta sig dit kommunalt. Men Tyskland har ett bra tågnät och smidigt med taxi så det borde inte vara några problem!

Nja, taxi är nog lite över min budget. Men jag ska kolla hur bussar och tag gar!

Monte Bellini 9,2 i andra kvalet i hoppningen. Jag fick rysningar! :love:

Damsey kom 4:a i sin grupp med 8,0 totalt och 9,0 på skritten (som var dagens högsta skritt-betyg). Han gick direkt till finalen som går på söndag! :)

Monte Bellini 9,2 i andra kvalet i hoppningen. Jag fick rysningar! :love:

Han e fantastisk!! :love: Lyckost dig som fick dräktigt med honom!!! det fick tyvärr inte jag trots 5 försök...:cry:

Vad tycker du om hans bror e C O ? mitt bedband har så dålig kapacitet så datorn laddar om varannan min vilket gör tittandet mkt jobbigt... :angel:

Oj...vilka otroligt mjuka, vackra och behagliga ritter. Och som sagt, han ser ffa så avspänd och tillfreds ut..vilken häst...

Jag tycker om brodern också!! Inte riktigt lika flashig hoppning än men mycket mycket fin! Får väl försöka blinka till Jens att de kan lura till sig honom nu när inte MB ska vara i avel mer.

Vad tråkigt att du inte fick dräktigt. De skickar ju bara en dos varje gång och min blev dräktig på ett skick första brunsten första försöket att betäcka stoet. Vågar knappt tro att den ska komma ut, men hon är 5 månader dräktigt nu så jag hoppas den lille i magen hänger i! ;)

Jag tycker han hoppar bättre i år än på filmen från förra året. Mycket bättre bakbensteknik, jag fick verkligen rysningar igår. Men poängen i år är ju lite lägre än från förra året.

Vi har ju haft honom hos oss periodvis i år, och han är stencool. Riktigt lugn ridbar kille med ovanligt bra typ för att vara hopphingst! Dessutom sanslöst vacker, nästan ponnysöt!

MonteBellini2stand2007Tor_11.jpg

MonteBellini-8-.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vem kör och varför?
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Kaffebryggare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka