Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kommentatorn säger precis att CO verkligen ser ut att nedärva hög ridbarhet (till skillnad från Clinton).
"De visar osannolik ridbarhet".
Tillägg av kommentatorn efter 3 till CO-avkommor: "Man måste säga att han förärver sig mkt mkt bra".
jag blev också superglad när jag hörde detta (och såg) har idag gjort klart om ett köp av ett mkt bra sto dräktig med C O![]()
Mitt Contender sto är dr med Clinton (hon har själv super ridbarhet) så jag får väl se vems avkomma jag gillar bäst...![]()
Idag börjar Bundeschampionatet i Tyskland med 5-åringarnas kval i hoppning och dressyr.
Startlistor, online-resultat och online live från de olika banorna finns här:
http://www.pferd-aktuell.de/bcergebnisse/-.1922/Starter-und-Ergebnislisten.htm
Intressant i dressyren än så länge är att både Silberaster och Desperado OLD som var i toppen på unghäst-VM i juli inte gjort bra resultat här. Det märks att det är unga hästar och att de påverkas av saker runt omkring...
17.00 går intressanta trakehner-hingsten Imperio, som imponerade stort under unghäst-VM.
Bland hopphästarna så är Con Air e Contendro mkt intressant av de som inte hoppat än. Lika så Conte-Bellini e Cornet Obolensky (halvbror till Monte Bellini), Cornet's Cristallo e CO, Schockemöhles Cristallo e CO med Henrik von Eckermann, For Argentinus e FP - Argentinus mfl.
Om inte annat så är det kul att se hur det genomförs med poäng osv!
Monte Bellini 9,2 i andra kvalet i hoppningen. Jag fick rysningar!![]()