Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att vi köper en hingst tyskarna inte vill ha kontra att de faktiskt köper en hingst från Sverige?
(Jag gillar LC, det är en skitbra hingst, men det fanns ju faktiska omständigheter som gjorde att han gick från Tyskland.)
Sosaths släpper inte de bästa hingstarna och köper inte de sämsta. Hade de gjort det hade de inte haft ett av de bästa hoppstallen i Europa...
LC var väl inte oönskad som hingst i Tyskland,men de har andra kassationsregler än vad man har i Sverige.Därför kom han hit istället.
LC var väl inte oönskad som hingst i Tyskland,men de har andra kassationsregler än vad man har i Sverige.Därför kom han hit istället.
Att diskutera COs dåliga ridbarhet utifrån hans bruksprov som 4åring,då han inte var fräsch,är naturligtvis helt missvisande.Sedan kan man tycka att han inte borde fått lov att fullfölja sitt bruksprov,då han inte var ren.Men det är en annan diskussion.
Visar CG den goda förrävning man hoppas på här hemma,är det väl fullt möjligt att han verkar genom importsemin.
Tror definitivt att man skall vara uppmärksam på ridbarheten om man väljer att avla på CO-Clinton-blodet och välja ston som nedärver högridbarhet.Det är trots allt stona som präglar avkommorna mest.
Och ändå gick han etta i Oldenburg 2006, så du menar att man kasserar de som vinner proven??
Varför LC slutligen inte blev godkänd som avelshingst i det förbund han gjorde sitt bruksprov,trots enastående poäng- låter jag vara osagt.
Dessutom så talar väl hans egna poäng för sig själv i bruksprovet
Jag talar naturligtvis om CGs omdiskuterade bruksprov-inte CO.
Nej nu tar du markant fel CO är Cornet Obolensky och INTE Corlensky G. Jag har inte disk CG ridbarhet i denna tråden
Det anspelas mycket på CGs tveksamma ridbarhet,(vilket bla hänför sig till hans omdiskuterade bruksprov som 4 åring)syftar dock inte på dina inlägg därvidlag!!
Det andra du skriver håller jag fullt med om
Och ändå gick han etta i Oldenburg 2006, så du menar att man kasserar de som vinner proven??
Ja det gör man om de inte klarar kraven på andra sätt. Premieringar är bara premieringar, det innebär inte att de är fullt godkända för avel!
Är man inte godkänd om man segrar??
Ja, varför kasserades han da? Det kan väl knappast vara nagon hemlighet?