Bundeschampionatet i Warendorf

Cyllene

Trådstartare
Idag börjar Bundeschampionatet i Tyskland med 5-åringarnas kval i hoppning och dressyr.

Startlistor, online-resultat och online live från de olika banorna finns här:

http://www.pferd-aktuell.de/bcergebnisse/-.1922/Starter-und-Ergebnislisten.htm

Intressant i dressyren än så länge är att både Silberaster och Desperado OLD som var i toppen på unghäst-VM i juli inte gjort bra resultat här. Det märks att det är unga hästar och att de påverkas av saker runt omkring...

17.00 går intressanta trakehner-hingsten Imperio, som imponerade stort under unghäst-VM.

Bland hopphästarna så är Con Air e Contendro mkt intressant av de som inte hoppat än. Lika så Conte-Bellini e Cornet Obolensky (halvbror till Monte Bellini), Cornet's Cristallo e CO, Schockemöhles Cristallo e CO med Henrik von Eckermann, For Argentinus e FP - Argentinus mfl.

Om inte annat så är det kul att se hur det genomförs med poäng osv!

Sv: Bundeschampionatet i Warendorf

Kan man tyska är det oerhört intressant att lyssna på kommentatorerna. Berättar mkt som stammar på både fäderna och möderne, extra info om ryttarna och mkt intressant kommenterat om rundorna. Mkt fokus på hur lugna och lösgjorda hopphästarna ska vara, och hur svårt det är för dem så här unga...

Kan man se web-tv från BC? Någon som vet ??????

Har du hittat Mimus?

Det är paus nu och sen tror jag CG går först!

8,6!!!

Ja, inte ser han ut att vara en svårriden häst! ;)

En jättefin lugn runda tycker jag. Kommer flera CO hästar nu de närmsta starterna...

Vad fin han var!!!:love:

Nej, såg inte speciellt jobbig ut:D.

Kommentatorn säger precis att CO verkligen ser ut att nedärva hög ridbarhet (till skillnad från Clinton).

"De visar osannolik ridbarhet". :)

Tillägg av kommentatorn efter 3 till CO-avkommor: "Man måste säga att han förärver sig mkt mkt bra".

Ja, jag hittade.

Så fint riden han var, skicklig ryttare.:bow: och :bow:en jättefin häst, vilken skillnad mot bruksprovet.

Men sedan fastnade jag för en underbart fint riden skimmel inne på dressyren.

Intressant att höra ved de säger om CO och vad han nedärver/inte nedärver....:laugh:

Såg bl.a Silberaster och någon annan SH-avkomma när dem gick och genomgående visade dem bristande ridbarhet, hetsiga och svårkontrollerade när dem sätter den sidan till. Å andra sidan är de oerhört roliga att se på när allting klaffar.

Fantastiskt roligt att få se alla dessa otroliga hästar! :bow:

Noa

Ja, att hon har temperament är ju allmänt känt. En klurig dam!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka