Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

jag som har hela släpet fullt med löshö.....

Men nu när man har sett på Barnmorskorna på TV så känns det inte lika viktigt att det drar igång... :angel:

Hehe, såg med, men hon ville ju klämma ut sin bebis utan smärtstillande ;)

Hehe, såg med, men hon ville ju klämma ut sin bebis utan smärtstillande ;)

Ja men lustgasen räknade dom inte som smärtstillande? Får det inte att gå ihop?
För mig har lustgas alltid räknats som smärtlindring.

Nej fyfan! Jag mådde illa bara jag såg dom andas lustgas :crazy:

Ett tips bara till övriga..
Ta inte för mycket. DÅ mår man illa.
Nonchar man det, ja då däckar man tillslut. :angel::rofl:
..och allt bara avstannar. Jag somnar, värkarna avtar och barnmorskorna suckar.
" vi får nog ta bort lustgasen lite här och koppla på syrgas istället"

En kul fotnot: Jag hade världens drygaste dröm iaf. Jag trodde först att jag var död.
Sen fick jag förklarat för mig i drömmen att det jag var med om var "mitt liv"
Det var som stationer man gick runt..
Små obetydliga saker.
Såna saker man inte reflekterar över IRL men som kedjar ihop hela mänskligheten till varandra.
Som att det tutar 2 ggr när nån ringer i din tele..
eller att man nickar till när man sitter i skolbänken och armen åker ner och man tappar huvudet och vaknar..

Konstigt va.. Jaja, går inte ens att förklara.
Det låter bara rörigt och konstigt.
Helt logiskt för mig.- Då. :angel:

Sov gott gjorde jag iaf. Jag kände ingenting..:angel::rofl:

Edit: Lustgas är förresten det enda jag har använt mig av vid barnafödande.
Inga nålar i min rygg inte.
Törs jag ens meddela hur ONT det gjorde när jag inte ens fick ha den i slutet? :D

Fast man kan må illa fast man inte tar för mycket. Det gjorde jag. :)

Jo, jag vet att det finns en del som mår illa av lustgasen. :crazy:
Synd för annars tycker jag att den hjälper bra.

Lustgas är rena lurendrejeriet...:devil::mad:
Däremot EDA:love::love::love:

Kan inte hålla med dig mer än vad jag gör!
Jag kräktes av lustgasen och mådde som en kunglighet efter att EDAn var satt..

Bildbeviset ville inte fungera.. Jag fattar inte hur man länkar från familjel*v!!!!!!!!

Eftersom jag är så grymt spruträdd så har jag funderat på smärtlindring i form av ett hårt slag i huvudet..... någon som testat detta??

*kl*

Jag tog epidural och sen bäckenbottenbedövning när han började närma sig spinaltaggarna. Jag fick ju fråga lite om jag hade krystvärkar pga bedövningarna. Men göra ont att föda barn? Nej. Jag kände f*n ingenting :p Jag ringde ju hem till mamma precis innan krystvärkarna började och hade jag inte varit så koncentrerad när jag krystade så hade jag kunnat ringa hem till henne då också...

Har du ont innan de lägger epiduralen så kommer du inte ens märka att du är rädd för sprutor, du kommer att vara tacksam över att se narkosläkaren. Den ges dessutom i ryggen så du kommer inte att se något. Det är inte som när man ska stickas i armen. Först får man en lokalbedövning, så själva epiduralen märks ju ingenting när den läggs.

Det jobbigaste under förlossningen var att jag hela tiden TRODDE att det skulle göra ont. Det var det jobbigaste. Det gjorde inte ens hälften så ont som jag hela tiden trodde att det skulle göra... Så jag bara gruvade mig onödigt mycket innan.

Nu står det i alla mina papper att bedövningsplåser innan sprutor är ett krav..... om det inte är akut då..... :angel:

I dagsläget är det lättare att klubba mig i huvudet än att ge mej en spruta.... :smirk:

Ja men lustgasen räknade dom inte som smärtstillande? Får det inte att gå ihop?
För mig har lustgas alltid räknats som smärtlindring.

Ja, det trodde jag med.. Eller vad har jag hört så räknas det som det, själv har jag ingen erfarenhet av det.. än.. ;)

Bildbeviset ville inte fungera.. Jag fattar inte hur man länkar från familjel*v!!!!!!!!

Högerklicka på bilden utan att klicka upp bilden först. Sen väljer du öppna i nytt fönster, tar länken där och klistrar in på Buke som du gör med bilder annars :)

Eftersom jag är så grymt spruträdd så har jag funderat på smärtlindring i form av ett hårt slag i huvudet..... någon som testat detta??

Hehe, nej.. Men jag kommer att ta Västerviksblockad/ livmoder'nånting', den sprutas i livmodern. Jag kan inte få eda pga stelopererad ländrygg och en bit upp. Så tänkte jag prova lustgasen med.

Jag hann inte få bedövning trots ihärdigt tjat :mad:
Andades lustgas medan de sydde dock, men jag vet inte om det gjorde så stor skillnad?

Jag är också grymt spruträdd. I min journal står det "OBS! Mkt spruträdd, kontakta XXX vid frågor". haha, dom hade det jobbigt med mig. Men jag tog tillslut alla sprutor jag fick i princip. Smärtan från värkarna var värre än min spruträdsla. Jag har gått i terapi för att bli av med sprutfobin utan resultat. Konstigt nog var det bara under förlossningen som det var ok, nu när Saga fått sina sprutor så har sambon följt med och jag har vart genomsvett bara av att sitta på en stol hos BVC. Sista gången gick jag ut!

Skall se om jag får till mina bildbevis..

Innan EDA.
php0pzeed.jpg

Efter EDA.
phpbsqsdd.jpg

Klockrent!!!! :rofl:

Man riktigt ser hur skönt bedövat det är....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka