Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Ja jag hörde det... Jag var på väg till Västerås idag. Men jag ställde in faktiskt... Fast jag tror att det hinner smälta, men jag skulle ha åk om 1½ h så... (Inga vinterdäck)

Det snöar fortfarande så det var klokt av dig att ställa in....

Jag får väl föda hemma om det skulle sätta igång... :rofl:

Jag tror att svullna fingrar är ett tecken... Det var ju någon som hade en teori om att man samlar vätska för att klara förlossningen. Jag samlade ingen vätska, men jäklars vad vatten jag drack de sista dagarna... Jag fick ha vattenglas vid sängen. De två sista dagarna kunde jag inte sitta ned för det gjorde så ont. Jag fick stå eller ligga. Å ändå fattade jag inget *fniss*

Jag dricker också mycket vatten. Grymt töstig, speciellt på natten! Har en 1 liters vattenflaska vid sängen varje natt och jag dricker ofta upp hela under en natt.. Tror det är därför jag inte samlat på mig vätska och svullnat. :bow:

Jag är i vecka 38+3. Ska försöka få igång förlossningen utan igångsättning. Ska ut i skogen, börjar viltspårskurs med bägge taxarna idag. Med värktabletter så ska jag nog fixa detta. Min man har idiotförklarat mig, men jag sa till honom att han kan själv sitta hemma hela dagarna och göra inget. man blir galen, är så rastlös nu så nu skiter jag i foglossningar och smärtor. Panodil ska nog göra susen och taxarna får inte ha för bråttom. Allt går bara man vill.

Försiktigt bara så du inte får än mer problem EFTER förlossningen!! Det är skittråkigt men det är ju värre om du blir sittande efteråt också ...

är så rastlös nu så nu skiter jag i foglossningar och smärtor.

Snälla var rastlös, för mig vart det 1000000 ggr värre i fogarna efter förlossningen, Rasmus är 6 månader nu och nu har jag tagit av mig mitt foglossningsbälte när jag går hemma.

Förr i tiden när de skulle sätta igång förlossningar så gav de kvinnorna lavemang.

Det ska du INTE!!!! Det är fult att tränga sig i kön...:devil:

:angel:
Men BM har inte ringt ännu så jag kanske inte får smita före ändå :(;)
De vill säkert göra ett till UL för att se innan de bestämmer sig om igångsättning tidigare..

Snälla var rastlös, för mig vart det 1000000 ggr värre i fogarna efter förlossningen, Rasmus är 6 månader nu och nu har jag tagit av mig mitt foglossningsbälte när jag går hemma.

:bow: Det enda som är värre än foglossning under graviditeten är foglossning EFTER som inte vill ge med sig !! Ta hand om er, alla som har ont, så ni slipper smärtan sen. Vila och ha tråkigt, det har ni igen sen!

Igångsättning? Varför då? Vilken vecka? Jag vill veta detaljer :bump:

Igångsättning? Varför då? Vilken vecka? Jag vill veta detaljer :bump:

Jag är stelopererad från länden och en bit upp i ryggen (scolios) vilket gör att jag inte kan få EDA. Därför måste de söva mig om det blir planerat eller akut snitt och det vill jag helst slippa eftersom jag kan föda vaginalt och att det skulle vara att föredra med. Överläkaren har däremot satt en gräns att hon inte får väga över 4 kg för att det ska gå då jag är så kortväxt och liten.
Vi var på tillväxt-UL i måndags och då vägde hon 3100g. Därmed +8%. Allt mellan +/-11% är normalt.
Pratade med BM när vi var på kontroll efteråt, om förlossningen, smärtstillande osv. Frågade då om det finns någon möjlighet att jag kan bli igångsatt tidigare än BF iom att hon redan är rätt stor och slippa snitt. Hon sa då att det kan bli så men att hon skulle prata med överläkaren om det, ett till UL och ev. igångsättning tidigare. :) Jag är i v.37 (36+4) nu.

Det borde du!! :devil: ;)

DET ÄR MIN TUR FÖRST!!!!!!!! :mad:

Har pratat med BM nu och jag kommer inte bli igångsatt tidigare. Överläkaren trodde inte att hon skulle växa såpass så hon närmade sig 4 kg. Ska göra ny viktuppskattning i v40 om hon inte tittat ut redan, och blir ev igångsatt då isf.

Du får snabba på! Annars är risken att jag smiter före :angel:

Utan att gå in på detaljer så har toa vart min bästa vän i natt och kroppen är nu "rensad". :smirk: Jag har haft mensvärk sedan igår kväll som inte ger med sig och är öm i nedre delen av ryggen. När min barnmorska ringde mig i ett annat ärende imorse så berättade jag för henne som bad mig ringa förlossningen. Efter att ha pratat med dem åkte vi dit för en kontroll. Det visar sig att jag har börjat öppna mig och värkarna har kommit igång. Dock inget jag känner av mer än att det spänner emellanåt.

Så nu e det dags för din bebis att komma :banana::banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka