Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både Kristall & Isak är E. Hrodur.
Kristall har en strimma blått i ena ögat & har lämnat en avkomma med stora vita tecken.
Isak har väl blå ögon tror jag, så han borde också bära det.
Djass var väl E. Djaknar som i sin tur är E. Jarl & Djaknar bär ju anlaget, synd att Djaknar står i Tyskland, han är himla flott.
Seidur måste det vara. Jag mailade ägaren & frågade om han hade det, men hon trodde inte det.
Sa hon någon anledning till att hon inte trodde det ?
Det är sällan just svarta/bruna hästar med glasöga, vita stora ( eller mindre ) tecken tillsammans med strumpor , eller inte, inte bär på bukskäckgenen.
NU vet man ju dessutom att bukskäckanlaget inte alltid ens syns så det kan vara svårt att spåra det bakåt oxå.....
Hur vet man egentligen om en häst bär på bukskäckanlaget?? Fick ju ett föl med två blåa ögon.
Hur vet man egentligen om en häst bär på bukskäckanlaget?? Fick ju ett föl med två blåa ögon.
Ja, precis så kan det vara !
Jag köpte ett sto från Island.
Hon är svart med bläs, 2 blå ögon, 3 vita strumpor.
Anlaget kommer antagligen från mammans sida ( finns ingen stam så kan inte veta ).
Hon var betäckt med en en unghingst efter Hrodur. Han var helt svart, inget tecken alls.
Ut kom ett svart bukskäckföl, gissa om jag blev förvånad
Ja, precis så kan det vara !
Jag köpte ett sto från Island.
Hon är svart med bläs, 2 blå ögon, 3 vita strumpor.
Anlaget kommer antagligen från mammans sida ( finns ingen stam så kan inte veta ).
Hon var betäckt med en en unghingst efter Hrodur. Han var helt svart, inget tecken alls.
Ut kom ett svart bukskäckföl, gissa om jag blev förvånad
Om du menar Hróður frá Refsstöðum så är han bärare av bukskäckanlaget. Om du tar ett sto liknande det du beskriver, dvs med anlag för bukskäck med en Hróður avkomma, så är det inte alls otroligt att du får en bukskäck. Även om hingsten är svart så kan han vara bärare av bukskäckanlaget från sin pappa.