Bukopererade häst, hon är lite nere

Coop

Trådstartare
Bukopererad häst, hon är lite nere

Hej!
Nu skulle jag behöva lite tips och råd.

Hästen blev bukopererad i måndags, hästen mår bra, bajsar och äter hö. Däremot så är hon lite låg, inte så konstigt men det påverkar såklart hennes övriga läkande. Vi frågade om vi fick komma och hälsa på i morgon och det var en bra idé tyckte de.

Vi tänkte ta med en borste så vi kan borsta henne lite, kanske ge lite försiktig massage för att öka välmåendet, får man ge morot tror ni?

Hon är en lösdrift häst så hon blir glad när de går ut med henne, vilket de försöker göra så mycket som möjligt.

Vi hoppas att vi kan åka varje dag nu under helgen och hälsa på henne och förhoppningsvis så mår hon lite bättre.

Vad tror ni? Jag har ingen aning om hur hästar "funkar" när det gäller sådana här saker.

Coop- som blir mer hoppfull för varje dag

Senast ändrad:
Sv: Bukopererade häst, hon är lite nere

När min Häst var Bukopererad så åkte jag nästan varenda dag till H-borg för att hälsa på henne, borsta, promenera .
Hur hon tänkte vet jag inte, men JAG mådde bättre av det .
Jag fick ge henne morot .
Efter 1 månad kom hon hem, Däremot var jag INTE och hälsade på när min sista Häst stod på H-borg . Dels för att det inte skulle bli så lång tid där och jag är helt övertygad om att han hade blivit helknäckt om han inte fått följa med mig hem !

Hej från Hambo

Sv: Bukopererade häst, hon är lite nere

Tack för ditt svar!

Vi tror att hästen klarar att vi åker hem igen utan, men det får vi se. Jag hoppas ändå att hon kan bli lite gladare av att se oss och bli lite ompysslad. :)

Vi får fråga om lite morot.

Coop

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 409
Senast: Ridinglady
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 860
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 973
Senast: emma-vsm
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 159
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka