Buketräff på Stockholm Hundmässa?

Roxer

Trådstartare
Jag sitter här och funderar. Vi brukar ju vara ett gäng härifrån som ställer på Stockholm hundmässa, och man springer alltid på någon bukare utan att inse att det är bukefolk. Jag funderar därför på om det är några som skulle vilja bestämma en tid att ses någon av dagarna för att ta en fika och jämföra våra fantastiska resultat? ;)

Nu brukar ju bedömningarna pågå till efter lunch så allt för tidigt blir nog inte bra. Jag ställer ju Kleiner Münsterländer och de brukar inte vara så värst många (i år är det iof vinnartitlar på spel, så vi blir väl kanske 10-20 st som värst..). De går på söndagen kanske jag ska nämna också. Vad säger ni? Dum idé? Eller går det att genomföra?

Förresten - det kanske bara är jag som ska dit i år här? Eller? ;)

Sv: Buketräff på Stockholm Hundmässa?

Åh, jag går fortfarande och velar fram och tillbaka och grubblar hur jag ska göra. VILL ju åka dit, så himla gärna, vill passa på att ställa min hund när det är titelutställning och allt, men jag vet inte om jag tar mig dit:(
I och med att jag är gravid blev allt liksom lite svårare att planera så sent..
Känns dumt att anmäla till en utställning som man kanske inte kommer iväg på när man behöver pengarna till annat:crazy:
Beslutsångest!!

Jag kommer med mina damer, men tanten avskyr "mingel" bland andra hundar, så att ses och fika kommer inte vara möjligt för mig. I alla fall inte inne på mässan osv. Däremot om någon ser oss så får denna någon gärna säga hej :laugh:

Om någon däremot känner för en bukepromenad innan eller efter mässan så hakar jag gärna på!

Jag kommer att vara där i stort sett hela helgen. På fredag för att bygga monter, lördag sitta i montern samt går runt och kika och på söndagen för att ställa ut.
Vet hur ont om tid det brukar vara til att träffa folk men ni som har lust får gärna komma förbi dvärgschnauzermontern på lördagen för att säga hej, vet ännu inte vilken tid jag kommer sitta men förmodligen 12-14 eller nåt sånt :)

Behöver ni folk till rasmontern i år också?

kl

Jag tror jag ska dit och ser gärna en buketräff! Har dock inte bestämt mig för vilken dag det blir än, beslutsångest!

Kl

Hade jättegärna kommit men tyvärr har jag kliniktjänstgöring fram till 20 dec och befinner mig inte i landet då :(
Älskar att gå på hundmässan och kolla in alla snygga hundar!

Jag ställer rottweiler som går på söndagen.
Någon som vet om man måste betala entré om man vill gå in och kika på lördagen utan hund?

Jag ställer rottweiler som går på söndagen.
Någon som vet om man måste betala entré om man vill gå in och kika på lördagen utan hund?

Japp, går du in utan hund så måste du betala om du inte ska vara funktionär. Däremot kan du gå in med hunden även på lördagen trots att den ställs på söndagen om du skulle vilja det. (Jag funderade på att göra det först, men väljer att låta bli så att unga dåren har lite energi kvar på söndagen när hon ska ställas.)

Aha, ja då blir det bara söndag för oss, vill inte släpa runt hunden bland alla försäljare och känner mig inte bekväm med att lämna henne helt själv i buren heller. Så då får vi helt enkelt turas om att gå och titta/passa hunden.

Jag funderade rätt länge på att åka och ställa min odåga i stockholm, men bestämde mig igår för att inte åka. Jag ska opereras under någon av veckorna (47,48 eller 49), och eftersom jag inte vet närmare just nu så vågar jag helt enkelt inte anmäla och inte komma iväg. Om jag däremot opereras någon av de tidigare veckorna, kan det hända att jag kommer ner utan hund.

Åhh, vad kul! Jag ska hänga vid Rottisringen hela söndagen tänkte jag ;). Du får pma hela namnet på hunden så jag kan spana och fota :D.

Jag har inte bestämt om jag ska åka. Vinnartiteln hade ju varit kul att få :angel:, men det blir dyyyyyrt för oss från Skåne att åka upp. Boende, resa, semesterdag... Dessutom ställer vi på söndagen har jag för mig. Får se hur hon går i Växjö först, och det hade varit kul om sambon fått klart med jobb först också.

Kom upp nu, du vet ju att du vill. Själv velar jag mer över MyDog. Den mässan känns dyrare. ;) Men så är det en bit att åka också förstås. Vi måste varit rätt nära varandra förra året om du var där, för jag såg weim-ringen på torsdagen åtminstone, men du kanske bara ställde söndagen?

Om någon snäll bukefalist har ett bra ställe för övernattning kanske vi åker upp;) Nä, men det är åkandet som är jobbigt tycker jag, dyrt blir det som sagt också... Tåget för mig och sambon går på 1000 spänn bara det, ändå rätt billigt. Sen boende, en dags ledigt, anmälningsavgiften...

Jag har inte ställt i Stockholm sedan 2006 tror jag. 2005 fick vi faktiskt SV-05, åkte upp året efter, sen har jag inte varit där sedan dess. Men lillan börjar se bra ut, så nu får jag börja ställa igen:)

Hehe.. Hur många är ni? 2 pers och 3 hundar?

Katterna är iof hundvana.. Typ. ;)

Om vi åker är vi 2 pers och 1 hund, vi får vända och vrida på det nu tills anmälan måste vara inne.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 992
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 509
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 536
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 529
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka