Buketräff i sommar?

Gnist

Trådstartare
Inget speciellt upplägg, annat än att träna lite tillsammans, umgås och ha trevligt med vovvarna :)

Jag sköter markservicen och lagar lunch & middag så får ni som kommer tid att träna vad ni nu vill träna. Idéer?

Skippar dock boendet som vi hade sist, då de trots att de visste att det skulle vara hundar inne pep som attan efteråt om att det varit hundar inne :rofl:

Har rum för ca 10-12 pers (om ni kan dela rum såklart) som mest i huset. Plats för tält finns om någon känner sig hurtig nog att tälta :D

Intresse?

Några bilder från förra träffen:

DSC_02752.jpg

Gabbi & Råda går viltspår

DSC_00642.jpg

Lilljessicahs (stavning?) Kitty efter lyckat viltspår

iver-apport-kaja.jpg

Lilljessicahs Iver apporterar en fågelvinge

Sv: Buketräff i sommar?

Åh! det låter jättekul :D Jag skulle gärna komma med och träna, prova viltspår med unga dåren osv. Men då måste jag nog komma på någon lösning för min gammeltant som garanterat inte skulle uppskatta massa ståhej med andra hundar..

Ungefär när i sommar har du tänkt dig att det skulle bli av?

Det skulle vara kul, och min huligan skulle verkligen behöva komma iväg och göra saker utan att tappa fattningen... :angel: Men som sagt, när var och hur? :D Jag har ingen riktig koll på var du bor Gnist...

Jaaaa! Gud vad kul! Jag och liten hund vill gärna komma! Men då måste det bli när jag har semester vilket är 2 sista v i juli...

Om jag har möjlighet så dyker jag och någon/-ra av huliganerna upp. Risk att sambon kommer och kidnappar någon jämte också (räkna in de innan vi åker isf) :p

Jag och lillfjant skulle tycka att det vore kul! Har inte bil så det hänger lite på om någon ska köra från/förbi Linköping (eller Sthlm) eller evtl. plocka upp oss i jämtland hos föräldrarna. Har inget tält heller. :D

Edit: Och om vegetarianer är välkomna. ;)

Senast ändrad:

Haha jaa vi kan ju alltid ha buketräff hemma hos mig (läs pappa) där har vi marker till det mesta! Varför inte två träffar?!

Haha jaa vi kan ju alltid ha buketräff hemma hos mig (läs pappa) där har vi marker till det mesta! Varför inte två träffar?!

Stockholm lät ju helt klart närmare... :D Jag hänger gärna på, nu när min huligan är frisk igen så måste jag försöka få honom att fungera tillsammans med andra hundar utan att gå upp i spinn och försöka leka med alla på en gång... :crazy: Jag hade ju tänkt att vi skulle försöka oss på ett jaktprov i september, men som det ser ut just nu så är risken att han struntar i att jaga och istället leker tafatt bland de övriga...

Men hur högt upp i landet Gnist? Jag har ju även Falun som en utgångs punkt/övernattning... :D

:eek: Vad det rasslade till i tråden medan jag lagade middag :D

Jag bor mellan Örnsköldsvik och Sollefteå (18 mil från Umeå och 18 mil från Sundsvall) och jag tänkte mig ha träffen i juli nån gång.

ALLA hundar oavsett storlek och ras är såklart välkomna och det är även vegetarianer!

Frukt och grönt finns alltid på bordet och gör jag fyllda paprikor så kan jag nog köpa in quorn eller vad man nu kan ersätta delar av fyllningen med!

Blir ju perfekt socialträning för min nya lilla pupping som då bör vara 4-5 månader :love: :angel:

Meh!
Jag vill också komma men det är ju superlångt till dig!

Skulle visserligen kanske kunna samåka med Smilla och om det är fler härifrån som åker.. :)

Smilla: Roadtrip till norr i sommar? :D

:eek: Vad det rasslade till i tråden medan jag lagade middag :D

Jag bor mellan Örnsköldsvik och Sollefteå (18 mil från Umeå och 18 mil från Sundsvall) och jag tänkte mig ha träffen i juli nån gång.

ALLA hundar oavsett storlek och ras är såklart välkomna och det är även vegetarianer!

Frukt och grönt finns alltid på bordet och gör jag fyllda paprikor så kan jag nog köpa in quorn eller vad man nu kan ersätta delar av fyllningen med!

:D Det är långt upp det... :D Men om maken får som han vill så blir det husvagns semester i norrland... Men inte i sommar är jag rädd.... Så jag får hoppa Gnist denns sommar... Men lite längre mot mellan sverige är jag intresserad... Men då kanske vi ska starta en egen tråd... :angel:

Synd att jag mest troligt inte har hunnit skaffa hund tills dess. Jag får helt enkelt hoppas på att träffen blir en succé och hålla tummarna för att det därför blir en ny sommaren -12. ;):D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka