Bukes valvaka

Jag mår fan illa.
Vaknar och går raka vägen in i den här tråden pga uppenbart pålitligaste rapporteringen - och känner bara hur det mörknar. :arghh:

Nej men två stater där elektorsrösterna kan delas. Minns inte vilka dock. Finns även risk att de får lika antal elektorsröster men då vinner Trump på flest vunna stater tydligen :down:
De sa just på SVT att för att clinton ska vinna så måste hon vinna alla kvarvarande stater.

MEN det ar inte klart annu. Det finns fortfarande hopp. 29% Latinos och ungefar lika manga universitets ungdommar rostade pa Trump ... but WHY? Hans retorik talade emot dem ...

De sa just på SVT att för att clinton ska vinna så måste hon vinna alla kvarvarande stater.

De har inte ens raknat klart pa ostkusten annu. Vi ar 3 timmar efter OCH flera stater stanger sina stationer mycket senare.

MEN det ar inte klart annu. Det finns fortfarande hopp. 29% Latinos och ungefar lika manga universitets ungdommar rostade pa Trump ... but WHY? Hans retorik talade emot dem ...

De har inte ens raknat klart pa ostkusten annu. Vi ar 3 timmar efter OCH flera stater stanger sina stationer mycket senare.

Vilka stater på östkusten är det som inte är tillräckligt räknade för att man ska veta vart det bär?

Min storsta skrack ar ... Supreme Court ... Health Care ... vanligt liv har i USA. Jag inser att ni i Sverige och pa andra stallen ser det annorlunda.

Har diskuteras fortfarande Pennsylvania, Michigan, Wisconsin, och New Hampshire ...
Jag en svårt sjuk kompis i pittsburgh, är otroligt orolig för hennes framtid i ett land styrt av Trump

Min storsta skrack ar ... Supreme Court ... Health Care ... vanligt liv har i USA. Jag inser att ni i Sverige och pa andra stallen ser det annorlunda.

Har diskuteras fortfarande Pennsylvania, Michigan, Wisconsin, och New Hampshire ...

Nja, jag tror att de flesta ser med sorgsna ögon inför det också. Såklart kanske andra saker påverkar oss rent praktiskt, men man är absolut inte oberörd.

Försöker hitta något bra med en Trump-seger:

USA kommer inte få samma pondus och makt längre, tänker i till exempel G-sammanhang. Kanske uppfriskande?

Dollarn kommer störta, vilket är bra för mitt företag som kommer kunna importera lite billigare.

Världens bild av USA kommer förändras kraftigt. Säkert också uppfriskande.

I nästa val kommer säkert valdeltagandet vara väldigt högt pga rädsla för fyra år till med Trump.

Om det inte varit för hela kärnvapen grejen och att det verkligen påverkar hela världen att dom väljer nån som inte har en enda liten plan så hade jag kunnat tänka att det är bra att amerikanarna får se hur det blir att välja nån för att han "säger vad han tycker"
Nu känns det bara sorgligt dock
Försöker hitta något bra med en Trump-seger:

USA kommer inte få samma pondus och makt längre, tänker i till exempel G-sammanhang. Kanske uppfriskande?

Dollarn kommer störta, vilket är bra för mitt företag som kommer kunna importera lite billigare.

Världens bild av USA kommer förändras kraftigt. Säkert också uppfriskande.

I nästa val kommer säkert valdeltagandet vara väldigt högt pga rädsla för fyra år till med Trump.

Om det inte varit för hela kärnvapen grejen och att det verkligen påverkar hela världen att dom väljer nån som inte har en enda liten plan så hade jag kunnat tänka att det är bra att amerikanarna får se hur det blir att välja nån för att han "säger vad han tycker"

Fast det är ju liksom fyra år, som kan vara skillnaden på liv och död för vissa (jag är kanske en smula överdramatisk) och jag tycker inte att det känns som rimligt för en knäpp på näsan...

Fast synd om alla som inte röstat på honom.

Fast det är ju liksom fyra år, som kan vara skillnaden på liv och död för vissa (jag är kanske en smula överdramatisk) och jag tycker inte att det känns som rimligt för en knäpp på näsan...
Nej det är ju lite det jag menar..
Tror inte det är överdramatiskt heller, det kommer nog innebära liv eller död för vissa

Jag ar sa orolig :( och ser inte nagot uppfriskande alls med det har. Trump har just tagit Utah ... McMullen och Clinton nadde inte riktigt fram.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka