Bukes största kisse?

Zandrah

Trådstartare
Nå, vad väger era katter?:)
Misstänker att min Pys kanske ligger på topplistan för huskatter iaf :idea:
Han väger 6 kg och är STOR. Inte tjock, utan bara en stor katt...ser oxå större ut med sitt långa hår och stora labbar (har extra tår).

Sv: Bukes största kisse?

Min är en stark utmanare
Enchantress1.jpg

Med sina nästan 12 kg och ca 20 cm breda huvud.

Oh herrrrrrejöööösssses! :D :D
Jag blev slagen direkt :o

De är bara att lyfta honom då om du vill träna armarna! Hantlar släng er i väggen!:p

Måste se om min katt kanske blivit tyngre de senaste året....*springer och hämtar vågen* ;)

Men g*d är det inte en Lo-katt?!
Har du inte miss-tagit den för en vanlig katt, ha, ha!

Eftersom man inte kan jämföra honkatt med hankatt så får du nog göra 2 klasser.
Min flicka Abbie väger 5,5 kg, i kanonhull.

Min kastrat väger åtta kilo och vi driver ständigt med honom för hans kraftiga övervikt. Han hade varit lite mer lagom om han vägt sådär fyra-fem...

Min Tessi är en flicka, hon är tyvärr lite rund om magen men i alla fall magrare än hon var före vi börgade med hemlagad mat då vägde hon över 14 kg:o

Mamman är norsk skogskatt men vem pappan är är ett mysterium men vem vet en lo-katt kan ju vara den skyldige.

Lyfta!!! jag brukar låna närmaste gaffeltruck:D

Kimz0r skrev:
Min kastrat väger åtta kilo och vi driver ständigt med honom för hans kraftiga övervikt. Han hade varit lite mer lagom om han vägt sådär fyra-fem...
Du borde nog driva med dej själv istället. Att ha en katt med 100% övervikt är INTE bra! Tänk på kattens hälsa!

dragonlady skrev:
Mamman är norsk skogskatt men vem pappan är är ett mysterium men vem vet en lo-katt kan ju vara den skyldige.
mm :angel: man vet aldrig :-)
Det är gosigt å gött med lite katt att ta i, liksom.
När de är stora i sig själv liksom muskel-maffiga!

Haukur skrev:
Du borde nog driva med dej själv istället. Att ha en katt med 100% övervikt är INTE bra! Tänk på kattens hälsa!
Han bor hos mina föräldrar, som han har runt lilltån, varför han får smaka av allt bara han visar sig i köket. Jag har flera gånger beordrat mina föräldrar att skära ner på grädden och smakproven, men nej, "då blir han så ledsen och det är såååå synd om honom".

mamma o pappa har en okastrerad han katt, han är i lagom hull men stor o välmusklad och väger drygt 9 kilo :)

Ok, vi kan köra två klasser :)
Eller, njaaa....behööööver vi det, finns det NÅN tjej som slår Tessie?!:angel:
Eller ska vi sätta henne i han-klassen? hehe:devil:

Kimz0r skrev:
Han bor hos mina föräldrar, som han har runt lilltån, varför han får smaka av allt bara han visar sig i köket. Jag har flera gånger beordrat mina föräldrar att skära ner på grädden och smakproven, men nej, "då blir han så ledsen och det är såååå synd om honom".
Min mor har lyckats mata ihjäl en katt.
10-15 räkor om dagen mm mm förutom kattmaten.
Det hjälpte inte med mina förmaningar.
I alla fall så tror jag att katten dog av sviterna
efter för mycket mat :cry: .

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Katthälsa Kan börja med att vet har kollat kissen men inte har några förslag (inriktad på produktionsdjur bör tilläggas) Andra gången min katt...
Svar
6
· Visningar
1 272
Senast: vinkelina
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 562
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve