Bukes gräsligate badrum

Sv: Bukes gräsligate badrum

Ja du, det var inte vackert!!! I vårt förra hus gjorde vi om gästtoan ganska snabbt (har tyvärr inga bilder) men den hade tapet med vinrankor och ljusgrönt porslin:eek:

Inte så vackert kanske, men tapeten är ju trendig nu (igen).

Nirak

Hehe, jag tänkte skriva att det inte finns något gräsligare badrum än vårat *ryser* innan jag öppnade tråden, men jag tycker ärligt att det där var hemskare faktiskt :angel:

Ehhhh.
Står du och skiter :confused:
Måste annars vara väääldigt obekvämt att sitta på den där holken:o
Just då höll jag på att byta sits och det ska tilläggas att golvet under skitstolen är så ruttet så bultarna är dragna rätt ner i källartaket annars välter stolen.:o:crazy:

Här blir det inte fråga om att bara tapetsera och måla utan här är det spett och slägga som gäller när det blir dax.:devil:

Tänk positivt, kräks du i handfatet så är det ingen jävel som kommer se det. :rofl:

Ride on, du kör ju "När lammen tystnar" - tema! :eek:

jag trodde att nu---äntligen en tävling jag kan vinna med turkosmelerade kakel i fronten på ett badkar med ingrodda ränder, samma kakel på halvahöjden på hela toan. För att matcha...så hade man målat väggarna CHOCK-CERISE , ooha nog blir man chockad då de även målat taket i samma. :crazy:

men som sagt, ligger inte på topp placeringen inser jag. :p

jag trodde att nu---äntligen en tävling jag kan vinna med turkosmelerade kakel i fronten på ett badkar med ingrodda ränder, samma kakel på halvahöjden på hela toan.
Trodde ett svagt ögonblick att du hade övertagit min gamla lägenhet - fast det var en annan del av landet såg jag sen.... :rofl:
Första gången jag steg in i det badrummet såg jag ut typ så här: :eek: turkosmelerat kakel på halva väggarna, inkluderat att badkaret var inkaklat i fronten också. Jag minns inte längre vad det var för färg målad på resten av väggarna... (flyttade ut före millenniefkiftet)
Fast det kaklet lärde jag mig faktiskt att tycka ganska bra om, efter några år i lägenheten...

hahhaaa,,ja det kanske spred sig till hela landet med turkoskaklet! Jag har det kvar ännu, vill du se ett foto och få lite hemtrevnad i tråden? ;) och när jag får råd ska jag riva hela badrummet så kakelplattorna ger jag bort gratis. :rofl:

Var är duschen?

Jag lägger inte in någon bild.
För jag kommer då rakt inte att vinna men det är heller inte fint.
Bara stort.

Men vilket petitess-problem.
Fel färg är ju något som man bara kan blunda för.

Det skall vara rediga vattenskador för att räknas.

Flytta till nytt hus?
Villa?
Du?

Lägenhet i nytt hus menar du?
För en villa tar ju tid - eller?

Mina farförälderar hade ett helt badrum i turkos och vitt. Inte att förglömma den vita långhåriga heltäckningsmattan i badrummet...

Min farfar var tapetserare och inredde vilt på sjuttiotalet - med målade tak, olika tapeter på olika väggar och liknade. Givetvis det "bästa" i tapetval och matchadne heltäckningsmatta. Att 30 år senare gå in i deras hus var en något märklig känsla.. Jag behöver inte tilllägga att de bodde i england va? (Vilka andra kan ens överväga att ha heltäckningsmatta i badrummet?

Okey i sunkighet så ligger jag efter ridde och ameo men MÖNSTRET, mönstret mina vänner det kryper inpå en och ger en känslor av klaustrofobi och hallicunationer av "trainspotting" karaktär". Toastolen var i alla fall vit när vi flyttade in, men jag antar att en brun toastol skulle minska diskussionerna om fartränder...

Dusch? När det regnar hela somrarna?;)

(Duschen finns i källaren, jag måste ju ha nånstans där jag kan spola av dykargrejerna,,,,,,,,,,,,):angel:

Ha ha!

En bonde vi kände förr hade ett gammalt badkar ute på gårdsplanen. Där badade han på sommaren om han gjort något riktigt skitigt eftersom hans fru inte ville ha badrummet nedsvinat i onödan.

Kom ihåg hur förlägen min morsa blev en gång vi körde in på gården och där satt han i badkaret och skrubbade sig med alla stallkläderna i en hög på marken bredvid.

:D

/KT

Hahaha..har vi nån som bor i England, där finns det ju badrum som ser ut som gamla sunkiga vardagsrum med skitiga heltäckningsmattor precis som du säger. Engelsmän :rofl: skulle gå rakt in i toppen av gräsligaste badrummen.

Åhhh jag tyckte den var cool badrumstapeten :banana: kanske lite murrig men med sån tapet med lite modernare porslin och möbler.... ballt!!!

Liknande trådar

Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 693
Senast: Daff
·
Hemmet Jag har kommit underfund med att mitt badrum är litet och murrigt på ett sätt som jag inte är helt säker på om jag vill ha det i. Det är...
2
Svar
22
· Visningar
4 536
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 553
Senast: Septicemia
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka