Bukes gräsligate badrum

Sv: Bukes gräsligate badrum

Håller med! Lite kitsigt kanske, men helt klart ballt! :D

Jag har ju nästan nåt liknande i hallen :p

VGGEEEN.jpg

Nirak

*KL*

det är väldans bra med sånna här trådar!! genast tyckte jag mitt badrum var helt ok med sitt bruna kakel som egentligen är golvklinkers runt spegeln o dom beige-rosa våtrumstapeterna på väggarna.

Jag har inte direkt problem med att mitt badrum/toa är gräsligt. Nej, nej. Här pratar vi skokartong istället;). Dra av dig byxorna på utsidan och gå in på tvären.:grin:

Har lyckats svimma ett antal gånger inne på toan utan att skada mig (otroligt nog) men att nysa när man sitter på dass är förenat med livsfara.:crazy:

Hur vet jag att det är farligt? Jo, det ska jag berätta.

Satt i godan ro dass och när jag skulle dra upp byxorna hände det. Jag nös. Dammade pannan i handfatet och knockades totalt.:mad: Vaknade till på toagolvet och undrade vad som hände. Hade en bula som mer liknade ett horn utstickandes från pannan.

Nej, byxorna hade jag inte hunnit få på mig heller när det small. Det är tur att ingen ser en när man råkar ut för dessa, hmm, situationer.:D

Svär ungefär tre gånger om dan över detta pyttelilla utrymme.

Undra om du bor i samma hus som mig? :D Jag har grannar som har badrum i den hisnande storleken 70 kvadratdecimeter. Där ryms toalett, handfat, dusch och badrumsskåp. Som badrummet på ett nattåg ungefär.

Måste erkänna att jag tycker tapeterna är söta :love:

Jag har sett ett helt HUS med sådant kakel på hela fasaden :eek:
Kanske inte riktigt den färgen men turkost, lite mer silvrigt och något mönster på. Men hela huset var verkligen inklätt i sådant fult vidrigt badrumskakel. [När huset köptes var det fint gammalt rött tegel :grin:]

Villa.

Tar det tid?

Det beror på.
Några parametrar är turen, ambitionen och underhåll/byggkvalitet.
Mest roll verkar turen spela in och minst åldern.

Mitt sunkhus t.ex. har faktiskt tagit väldigt litet tid under de 15 år som jag har bott i det.
Det är jordbruksdelen och hästarna som äter tiden.
Ett nytt och välbyggt hus kan vara totalt bekymmersfritt.
Men de är sällsynta.
Oftast så är det alltid något som krånglar i ett nybyggt hus som någon sorts inkörningstid.
Men när det är avhjälpt så brukar det vara några mycket enkla år fram till att huset blir runt 10.

Så jag önskar dig lycka till och må byggfukten vara utvädrad ur ditt hus på det att du må leva behagligt och hälsosamt i många år.

(Ja, jag erkänner - jag skulle aldrig våga köpa ett nytt hus.
Men det är mera av en fobi på något vis.
Så ni skall få skratta åt mig när vi kommer att bygga. )

Jag är i alla fall trygg i förvissningen att jag ska slippa en massa renovering och underhåll den allra första tiden. Och det är ju bra att några vågar bo i nybyggt, annars skulle det väl vara svårt att bo någonstans öht.

Det känns ju också tryggt att det mesta ska vara avhjälpt efter 10 år eftersom byggfelsförsäkringen gäller i 10 år.

Men det som gör mig allra mest lugn är att det inte är VI som byggt ;)

Man skall inte sätta folk med fobier som mall för mänskligheten.

Jag är i alla fall trygg i förvissningen att jag ska slippa en massa renovering och underhåll den allra första tiden.
Det som kommer kommer oftast precis den första tiden.
Och första vintern är en test för värmesystemet.

Det känns ju också tryggt att det mesta ska vara avhjälpt efter 10 år eftersom byggfelsförsäkringen gäller i 10 år.
Efter 2 år så har nog allt hittats.
Och den fukt som inte givit problem efter 5 år den finns inte.

Så du skall få ett enda råd av mig.

Om det verkar struligt i absolut första början, så är det bara just i början.
Efter inkörning så löser det sig och det tar oftast bara några månader.
När det strulat färdigt så kommer det att vara mycket bekvämt i många år.

Så grattis och lycka till!

Jag tror inte jag satt någon som mall?

Så du ska bygga hus alltså? DET tycker jag är modigt!

Jag tror inte jag satt någon som mall?
Precis.
Och det var det som var så klokt.

Så du ska bygga hus alltså? DET tycker jag är modigt!

Ja eller inte.
Jag vet hur det skall vara för jag har byggt små hus förut.
Så får jag bara bestämma själv så är jag inte rädd.
Kanske är det mest ett kontrollbehov.
Vi skall dessutom ha det som sommarhus först så att vi säkert vet att det fungerar innan vi bor permanent.

Visst är det härligt fegt?

När tråden var uppe för ett par år sedan så hade jag inga bilder, men nu har jag ordnat bilder på badrummet i mitt förra hus. Jag ville skrika varje gång jag gick in. Golvet till det här är bäbisrosa plastmatta, dörren är bajsbrun den med och när jag flyttade in fanns det en gardinstång i mässing och "barockinspererade" knoppar till de rosa virkade gardinerna.

fotskl019.jpg

fotskl018.jpg

fotskl016.jpg

Men vad fint! Tyckte jag när jag var liten och oreflekterat tycker jag fortfarande det. Fast jag skulle aldrig vilja ha ett sånt idag. Är uppväxt med ett sånt badrum, mina föräldrar byggde det -79.

Oh - vi hade en extremt gammal o extremt skitig hovslagare på ett av mina gamla jobb.
Han frågade försynt om det gick bra att duscha när han skott färdigt och vi sa jajamensan - inga problem, vi har omklädningsrum m duschar.

När vi senare knallar ut i stallet för att se varför han inte kommer in till personalutrymmena hittar vi honom naken i hästduschen glatt skrubbande m hästschampo.
Jag backade generat och min chef likaså innan han märkte oss.

När min chef senare skjutsade hem honom förklarade hon att han gärna fick använda personalutrymmena då det kunde bli pinsamt för honom om det kom någon.
-Ä, sa han, inte vill jag skita ner di där fine duschera, duger de te hästa så duger de te mej.

Kommer inte ihåg kollektionen men jag kan kolla upp det åt dig! Tror att den fanns i lite olika färger, men inte säker!

Har en ljus medaljongtapet som fondvägg i sovrummet, samma kollektion

(ignorera stolen, är en gammal stol som jag ska renovera..)

ssstolll003jpg.jpg

Nirak

Liknande trådar

Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 693
Senast: Daff
·
Hemmet Jag har kommit underfund med att mitt badrum är litet och murrigt på ett sätt som jag inte är helt säker på om jag vill ha det i. Det är...
2
Svar
22
· Visningar
4 536
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 553
Senast: Septicemia
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka