Bukes gräsligate badrum

escodobe

Trådstartare
När tråden var uppe för ett par år sedan så hade jag inga bilder, men nu har jag ordnat bilder på badrummet i mitt förra hus. Jag ville skrika varje gång jag gick in. Golvet till det här är bäbisrosa plastmatta, dörren är bajsbrun den med och när jag flyttade in fanns det en gardinstång i mässing och "barockinspererade" knoppar till de rosa virkade gardinerna.

fotskl019.jpg

fotskl018.jpg

fotskl016.jpg

Sv: Bukes gräsligate badrum

Ja,vackert var det då inte:rofl:
Mitt nuvarande är också hemskt fult.Jag har tyvärr ingen bild men våttapetern är gulbrun med gula prickar(ser ut som flugskit),golvet är beigt med en liten duschkabin där det finns ett par sprickor i golvet där det börjar lossna.
Både toastolen och handfatet är jättegammalt medan handfatet är rätt nytt.Badrumsskåpet är solkigt och går inte att få rent.

Jag har världens snålaste hyresvärd som BARA gör något när det är akut eller trasigt

Nja, så illa är det inte. Det matchar ju iallafall. Och brunt och rosa är faktiskt fint ihop. Så här såg det ut innan renoveringen hemma hos mig:

DSC00032.jpg

Man ser inte motivet på den rosa våtrumstapeten men det är låtsaskakel med motiv av vajande säd i solnedgång. Passar jättefint ihop med den uringula plastmattan.

Jag vill också minnas att Jane_Done hade ett badrum som var bortom denna värld, liksom Twinstar. Twinstars badrum var dock väldigt stilrent 80-taligt på något sätt. Jag måste säga att jag tycker att mitt badrum, liksom Janes, spelar i en helt annan liga.

I ett av mina barndomshem satt samma tapet som i ditt badrum. Inte i ett badrum men i ett utrymme under en trapp som vi hade som lekställe. Jag kommer ihåg att min storasyster ville vara som Madicken och stoppa en ärta i näsan, men i brist på ärta så tog hon en bit tapet. Min mamma satt länge med pincett och för att få bort tapetbiten. Och eftersom jag ville ha lika mycket uppmärksamhet så ville inte jag vara sämre utan stoppade en bit tapet i ena örat. Tyvärr gick det inte så lätt att få ut den tapetbiten, utan den blev kvar och jag har fortfarande lite besvär på det örat (hör lite illa) till följd av denna händelse.

I ett av mina barndomshem satt samma tapet som i ditt badrum. Inte i ett badrum men i ett utrymme under en trapp som vi hade som lekställe. Jag kommer ihåg att min storasyster ville vara som Madicken och stoppa en ärta i näsan, men i brist på ärta så tog hon en bit tapet. Min mamma satt länge med pincett och för att få bort tapetbiten. Och eftersom jag ville ha lika mycket uppmärksamhet så ville inte jag vara sämre utan stoppade en bit tapet i ena örat. Tyvärr gick det inte så lätt att få ut den tapetbiten, utan den blev kvar och jag har fortfarande lite besvär på det örat (hör lite illa) till följd av denna händelse.
:rofl:
Ger en ny innebörd till "Martin Timellskador"

Moahahaha! Ja, jag vann väl tom utmärkelsen Bukes gräsligaste?

Men sen ett år tillbaka är det barummet renoverat. MEN badrummet tvilling på bottenvåning står kvar i sin grönprickiga prakt med det bruna badrumsskåpet.

MEN igen! Om dryget en vecka flyttar vi till nytt, som i nybyggt hus.

Inget mer brunt och prickigt! :bump:

Visst var ditt badrum horribelt! :bow: I en klass för sig som sagt.

Men nu när du ska flytta så måste jag fråga, var det du och maken som dekorerade badrummet på dylikt omatchande sätt eller var det så när ni flyttade in?

Får man se bild på spektaklet?

Mitt badrumär V-I-D-R-I-G-T!

Som tur och tack gode hyresvärd, ska de någon gång, renovera detta äckelpäckel badrum...
Mögliga plasttapeter och hål i dem med. :crazy:
Golvet har slagit sig, så de får nog jobb över öronen. :cool:
Och golvet började ändra form för ca 6 månader sedan, men vår mega inteleginta(:D) hyresvärd, låtsades som om det inte var farligt alls. :cool:
Få se hur mycket av huset de får riva ut när de börjar slita bort mattan, för köksgolvet har med en rejäl bula mitt i köket.. :grin:

Ehhhh.
Står du och skiter :confused:
Måste annars vara väääldigt obekvämt att sitta på den där holken:o

escodobe: Ditt badrum känns som att titta på en 3D bild där man ska försöka lista ut vad för bild som döljer sig mitt i allt virrvarr *jag har aldrig lyckats med den konsten btw*

Jag vill minnas att jag ledde den där "tävlingen" innan du kom och sabbade allt.... :angel:

badrum4.jpg

badrum3.jpg

badrum2.jpg

(ursäkta röran, jag rusade upp och knäppte fotona som det såg ut för stunden när dne dåvarande tråden var aktuell....)

Liknande trådar

Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 693
Senast: Daff
·
Hemmet Jag har kommit underfund med att mitt badrum är litet och murrigt på ett sätt som jag inte är helt säker på om jag vill ha det i. Det är...
2
Svar
22
· Visningar
4 536
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 553
Senast: Septicemia
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka