Bukemaffia eller Bukeorakel?

Blandrastik

Trådstartare
Jag måste tillhöra maffian, för allt som ofta nu för tiden så ser jag inlägg som ”ni får inte kommentera om ni inte säger nåt snällt” Då hinner jag tänka: ”Du har ställt en fråga, om den är inte är så smart så får du faktiskt gilla läget att alla inte tycker som du”

Eller om någon avviker från TS fråga: ”Nu var det faktiskt så att här diskuterar vi disktrasor och inget annat!” Då tänker jag: ”Detta är ett diskussionsforum, jag kan leda den här diskussionen någon annan stans, så det så.”

Jag tycker faktiskt att Buke allt som oftast har en god ton och mycket kunskap, men jag känner att allt som ofta så vill folk bara ”höra bra saker” och man får absolut inte kommentera negativt, för då är man elak. Särskilt om man jämför med många trådar på FB så tycker jag Buke har en hög kunskapsnivå och trevlig ton.

Vad tycker du, för mycket maffiafasoner eller kunskapsorakel?

Föddes inte embryot till en bra ordning i en tråd nyligen? Någon föreslog att tråden bara skulle få handla om TS, medan en ny tråd skulle skapas för att diskutera företeelsen generellt (så att TS skulle slippa bli sårad).

Det där kan man ju sedan utveckla med ytterligare en tråd för enbart företeelsens förespråkare, en för dess motståndare, en för relevanta sidospår, en för irrelevanta sidospår osv.

Inga konflikter skulle någonsin uppstå. :up:

Visserligen skulle det väl ändå sluta med att moderatorerna fyllde upp en psykavdelning efter sina fruktlösa försök att sortera de olika inläggen mellan trådarna men det vore kanske trots allt värt ett försök? :)

Föddes inte embryot till en bra ordning i en tråd nyligen? Någon föreslog att tråden bara skulle få handla om TS, medan en ny tråd skulle skapas för att diskutera företeelsen generellt (så att TS skulle slippa bli sårad).

Det där kan man ju sedan utveckla med ytterligare en tråd för enbart företeelsens förespråkare, en för dess motståndare, en för relevanta sidospår, en för irrelevanta sidospår osv.

Inga konflikter skulle någonsin uppstå. :up:

Visserligen skulle det väl ändå sluta med att moderatorerna fyllde upp en psykavdelning efter sina fruktlösa försök att sortera de olika inläggen mellan trådarna men det vore kanske trots allt värt ett försök? :)

Jag försökte övertyga @Snurrfian om att göra just det med min symaskinstråd, bryta ut alla sidospår (ca 300 eller så :cautious:) och skapa lite ordning och reda igen. Men hon ville inte! :eek:

Och så var hon för rädd för @ullo tydligen.

Där sprack min plan att ta över hela hobbyforumet. :mad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 140
Senast: Myrten
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 844
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 984
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka