Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kullen jag hoppas på i vinter är border collie, efter min tik Kozagans Zoe som vi köpte in som valp våren 2021 och Aremea Rost, som föddes i kullen jag hade 2017. Två hundar som kvalificerat sig för avel i mina ögon genom sina enastående arbetsegenskaper och stabila mentalitet (självklart hälsotester och arbetsprov enligt rasklubbarnas regler och RAS).
Vi har en drös trevliga djurägare som ser fram emot att hämta sig en liten galning i vår, men jag hoppas helt klart på en mer lagom stor kull än förra gången. 5 vore perfekt
Förväntat höglöp i slutet av Januari
Zoe (första videon)
https://www.instagram.com/p/Cpp7qgpI6GS/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Rost
https://www.instagram.com/p/CihOH8ErMkH/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Så spännande att använda sin egen uppfödning som pappa! Har du kvar andra hanhundar från samma kull? Om jag får fråga då jag är bara nyfiken, om ja, hur kommer det sig att du valde just Rost framför de andra? Utmärker han sig någonstans?Kullen jag hoppas på i vinter är border collie, efter min tik Kozagans Zoe som vi köpte in som valp våren 2021 och Aremea Rost, som föddes i kullen jag hade 2017. Två hundar som kvalificerat sig för avel i mina ögon genom sina enastående arbetsegenskaper och stabila mentalitet (självklart hälsotester och arbetsprov enligt rasklubbarnas regler och RAS).
Vi har en drös trevliga djurägare som ser fram emot att hämta sig en liten galning i vår, men jag hoppas helt klart på en mer lagom stor kull än förra gången. 5 vore perfekt
Förväntat höglöp i slutet av Januari
Zoe (första videon)
https://www.instagram.com/p/Cpp7qgpI6GS/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Rost
https://www.instagram.com/p/CihOH8ErMkH/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Max EN valp, livet ser lite annorlunda ut numeraOm du ska behålla lika många valpar den här gången får du kanske hoppas på ett helt gäng så att drösen trevliga djurägare kan få någon valp
Så spännande att använda sin egen uppfödning som pappa! Har du kvar andra hanhundar från samma kull? Om jag får fråga då jag är bara nyfiken, om ja, hur kommer det sig att du valde just Rost framför de andra? Utmärker han sig någonstans?
Bara nyfiken som sagt då jag vet att du är så noggrann med dina hundar!
Hur fungerar det om ens hanhund ställs till förfogande för utvald tik? Är det som häst med språngavgift, levande avkommor osv?Vi har ju ”bara” en hanhund, men eftersom han har lite ovanlig stam och är obesläktad med många hundar i Sverige, så har vi fått flera förfrågningar om att använda honom i avel. Nu har vi gjort de hälsotester som krävs för rasen och de utföll väl, han har även tidigare genomfört BPH med skott, så nu väntar vi bara på att ”rätt” tik ska börja löpa Hoppas också att själv kunna tinga en av valparna i kullen som förhoppningsvis blir resultatet!
Ja, det fungerar på liknande sätt. Med skillnaden att om man får betalt per levande valp kan det bli jackpot om det blir mångaHur fungerar det om ens hanhund ställs till förfogande för utvald tik? Är det som häst med språngavgift, levande avkommor osv?
*förlåt för off topic*
Tack för svar! Får väl se om mitt lilla odjur blir så fin att han är aktuell för avel i framtiden!Ja, det fungerar på liknande sätt. Med skillnaden att om man får betalt per levande valp kan det bli jackpot om det blir många
Hur fungerar det om ens hanhund ställs till förfogande för utvald tik? Är det som häst med språngavgift, levande avkommor osv?
*förlåt för off topic*
Jag betalar ett valppris, dvs hanhundsägaren får en valp. Förra kullen kostade ett valppris vid fler än 3 födda valpar.Hur fungerar det om ens hanhund ställs till förfogande för utvald tik? Är det som häst med språngavgift, levande avkommor osv?
*förlåt för off topic*
Jag läste om den planerade parningen. Drömmigt!Även min hane ska ha sin första kull i vår, tiken har precis börjat löpa. Det ska bli väldigt spännande, jag har inte haft någon hane som gått i avel tidigare!
Jag bjuder på språnget eftersom jag rent krasst inte vet om han kan producera valpar, sedan är det en summa per valp som lever vid 5 veckors ålder. Tror det är ganska standard inom jaktlabradorer
Hos wachtelhundarna är det mer vanligt med modellen @Migo beskriver, med ett valppris.
Jag läste om den planerade parningen. Drömmigt!